niedziela, 27 października 2013

Czarne koty,dynie i warsztaty dekorowania ciasteczek









Pudło ciasteczek,morze lukru i 17 głów gotowych do puszczenia wodzy fantazji.W związku ze zbliżającym się Halloween wpadłam z moją małą H. na wspaniały pomysł.Przygotowałyśmy kruche ciasteczka w kształcie dyni i kotów oraz lukier i posypki w różnych kolorach,które uświetniły zajęcia przedszkolne w jej grupie.Każdy mógł udekorować swoje ciastko według własnego pomysłu.Zabawa była świetna,sprawiła dzieciakom wiele radości.Z udekorowanych ciasteczek panie zrobiły wystawę,można było na niej podziwiać inwencję twórcą 5-latków.Powyżej możecie zobaczyć ciasteczka udekorowane przeze mnie :), cóż ja nie miałam tyle rozmachu.Zapraszam do wspólnego pieczenia ciasteczek.



ciasteczka:

100 g zimnego masła
2 żółtka
2 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki cukru
100 g kwaśnej śmietany


lukier:

2 białka
200 g cukru pudru
barwniki: pomarańczowy,zielony,czarny (użyłam Wiltona)
pomarańczowy cukier dekoracyjny (użyłam Wiltona)



Ze składników na ciastka szybko zagnieć ciasto, owiń je folią spożywczą i włóż do lodówki na około 1-2 godziny (lub całą noc,jeżeli przygotowujesz ciasto dzień wcześniej). Gotowe ciasto cienko wałkuj, wykrawaj foremkami kształty, układaj na blaszce wyłożonej pergaminem i piecz w rozgrzanym do 160 stopni piekarniku na złoty kolor. Z podanych składników otrzymasz około 20-25 ciasteczek.
Białka ubij na półsztywno z cukrem pudrem, masę podziel na 3 części, dodaj barwniki i wymieszaj w celu uzyskania pożądanego koloru. Udekoruj ciasteczka lukrem, posyp cukrem dekoracyjnym i pozostaw do stwardnienia lukru.


Zapraszam was do obejrzenia kilku migawek z warsztatów dekorowania ciasteczek :)











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz