czwartek, 31 stycznia 2019

Tacos z rwanym mięsem z kaczki, chrupiącą rukolą, awokado i chili



Styczeń był dość łaskawy. Sypnął śniegiem,poszczypał mrozem uszy i policzki ale znalazł też miejsce na rzęsisty deszcz, mgłę, szron. Łaskawie wplótł w tą paletę odrobinę słońca, dzięki czemu łatwiej było przetrwać zmiany styczniowej aury.
Mi styczeń upłynął pod znakiem intensywnej pracy. Nowe projekty, nowe wyzwania, nowe doświadczenia. Pogoda zmieniała swoje oblicze, a ja w tym pędzie ledwo dostrzegałam te zmiany. No może jednak dostrzegłam, przy piruetach na śliskim chodniku i policzkach, które kilka razy odczuły zimny oddech mrozu. 
Zamiast jednak narzekać, jak moja mamunia codziennie rano wzdychająca przez telefon do wiosny, czerpię ile mogę z chwilki wolnego, z ładnej pogody, z brzydkiej również, bo wtedy również można robić fajne rzeczy. Reaktywowałam bieganie, raz, czy dwa upiekłam coś pysznego, znalazłam chwilę na lampkę dobrego wina lub szklaneczkę rozgrzewającej whisky.
W brzydkie, ciemne dni też może być fajnie. Wystarczy tylko uruchomić troszkę wyobraźnię.
W te chłodniejsze dni umiłowałam pikantne dania i przekąski. Lubię chili i jej rozgrzewające właściwości. Gdy znalazłam ją w mieszance Vegeta Natur, postanowiłam niezwłocznie przetestować.
Przygotowałam chrupiące, kukurydziane tacos z rwanym mięsem kaczki i pysznymi dodatkami: chrupiąca rukolą, kremowym awokado i piórkami czerwonej cebuli. Sos, który powstaje w trakcie pieczenia jest pyszny, idealnie pikantny i można go podać do tacos.
Przepis dołączam do akcji na Durszlaku "Vegeta, inspirowane naturą"






składniki: (6 porcji)

300 g piersi z kaczki
1 ząbek czosnku
1/2 szt. żółtej cebuli
1 pomarańcza
1/2 łyżeczki słodkiej papryki
1/2 łyżeczki kminu rzymskiego
sól, pieprz, do smaku
1 łyżeczka oregano
1 szt. awokado hass
1 szt. czerwonej cebuli
50 g rukoli
1 mała papryczka chili
1 szt. limonki 
6 szt. kukurydzianych taco

Pierś z kaczki umyj, osusz ręcznikiem papierowym i usuń skórę. Mięso natrzyj Vegetą, kminem, słodką papryką,solą pieprzem i roztartym ząbkiem czosnku. Mięso przełóż do naczynia do zapiekania, zalej wyciśniętym sokiem z pomarańczy. Do naczynia dodaj opaloną na palniku cebulę i 100 ml wrzątku. Naczynie przykryj i wstaw do nagrzanego do 120 piekarnika i piecz przez 1,5 godziny. Gotowe mięso rozdziel za pomocą widelca na mniejsze kawałki. 
Awokado obierz ze skórki, pokrój w paseczki i skrop sokiem z limonki. Czerwoną cebulę pokrój w piórka. Kukurydziane taco nadziewaj rukolą, awokado, czerwoną cebulą i mięsem z kaczki. Wierzch możesz skropić sosem pozostałym z pieczenia (jest pyszny). Udekoruj przekąskę drobno posiekaną papryczką chili.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz