czwartek, 31 stycznia 2019

Koktajl z krewetek z pomidorami, serkiem kozim i chili



Do owoców morza podchodziłam z dużą rezerwą. Nie bardzo wiedziałam czy to smakuje, ani tym bardziej jak je przyrządzić. Raz, czy dwa spróbowałam krewetek na pizzy i nie podbiły mojego podniebienia. Przyszedł jednak moment, gdy zmieniłam zdanie. Gdy spróbowałam paelli, serwowanej w małej knajpce na plaży w Maladze, przepadłam. Smakowała niebiańsko, na samo wspomnienie moje ślinianki zaczynają nadprodukcję. Podczas pobytu w Hiszpanii, miałam okazję spróbować jeszcze kilku innych dań z owocami morza i za każdym razem moje podniebienie było dopieszczone. Tak właśnie moje menu zostało rozszerzone o nowe smaki. Wystarczy odrobina masła, czosnku, chili, sól i pieprz, i kilka minut na patelni. Im prościej, tym smaczniej.
Mam dziś dla Was przepis na bardzo prostą przekąskę z krewetkami. Lekko pikantne pomidory, delikatne krewetki i serek kozi to pyszne połączenie. Przekonajcie się sami.




składniki:

200 g krewetek
400 g pomidorów krojonych z puszki
2 ząbki czosnku
1 szalotka
1 łyżka soku wyciśniętego z cytryny
100 g serka koziego
2 łyżki masła
sól, pieprz do smaku
2 sztuki tortilli pszennej do podania (opcjonalnie)
1 limonka (opcjonalnie)
świeży koperek do dekoracji




Szalotkę obierz i drobno posiekaj, czosnek przeciśnij przez praskę. Krewetki opłucz, osusz papierowym ręcznikiem i obierz ze skórki. Na patelni rozgrzej masło, wrzuć na nie krewetki. Dopraw solą, pieprzem, Vegetą, skrop sokiem z cytryny. Usmaż krótko z obu stron, maksymalnie po 3-4 minuty z każdej strony. Przełóż krewetki na talerz, a na masło wyłóż posiekaną szalotkę i czosnek. Przesmaż krótko i dodaj pomidory. Duś na małym ogniu do zredukowania połowy sosu z pomidorów. Gotowe pomidory dopraw do smaku solą i pieprzem. Przygotuj 6 szklanek lub miseczek. Na dno każdej szklanki nałóż porcję pomidorów. Następnie rozkrusz serek kozi i rozdziel równo pomiędzy szklanki. Na serku i pomidorach rozłóż krewetki. Koktajl udekoruj świeżym koperkiem.
Podawaj z uprażonymi na suchej patelni trójkącikami tortilli i cząstkami limonki.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz