niedziela, 22 października 2017

Five o'clock wytrawnie- Zupa krem z pora i cukinii



Jeden uśmiech może wiele zdziałać. Przekonałam się o tym kilka dni temu pędząc autem po młodszą latorośl do szkoły. Jak zawsze z lekkim niedoczasem, jak zawsze w pośpiechu, a tu jak na złość przez rondo toczy się rowerzysta. Jako wzorowy, no może prawie wzorowy kierowca ustąpiłam pierwszeństwa. W podzięce starszy pan posłał mi tak rozbrajający uśmiech, że siłą rzeczy sama też się roześmiałam. Opuścił mnie stres związany ze spóźnieniem... no przecież H. poczeka tą chwilkę pod szkołą. Od tego małego wydarzenia zaczęłam bardziej zwracać uwagę na moc uśmiechu. Uśmiech to tajna broń, która potrafi stopić największe lody. Zaczęłam jej częściej używać, a to w kolejce w sklepie, a to u fryzjera, na grzybobraniu w lesie, na spacerze z psem... 
A czy Wy lubicie się uśmiechać??? Czy również używacie tej broni aby rozładować stresy dnia codziennego??? Jeśli nie to koniecznie to zmieńcie :)
Dziś Was zaskoczę, bo zamiast tradycyjnych słodkości mam dla Was wytrawną propozycję. Do tego czynu popchnęła mnie ciekawość oraz pyszna zupa krem, którą przyrządziłam w jeden z deszczowych poranków. Postanowiłam sprawdzić czy poradzę sobie z fotografowaniem wytrawnych obiektów. Efekt możecie ocenić sami :) a co do samej zupki. Połączenie cukinii, pora i białej pietruszki dało pyszny efekt. Zupa jest delikatna, jedwabiście kremowa, idealna nie tylko na jesienny obiad. Zapraszam na pierwszą odsłonę Five o'clock w wytrawnej wersji.



składniki:

0,5 l bulionu warzywnego (z kostki lub domowego)
1 korzeń pietruszki
1 mała cukinia (ok 200 g)
kawałek pora (ok. 100 g)
sól,pieprz

ponadto:

szynka prosciutto do podania



W małym garnku zagotuj bulion warzywny. Korzeń pietruszki obierz, opłucz i pokrój na małe kawałki. Gdy bulion zawrze, dodaj do niego pokrojoną pietruszkę i gotuj na małym ogniu około kwadransa. W tym czasie opłucz cukinię i pora. Cukinię pokrój na kawałki a pora w plasterki, dodaj do gotującej się pietruszki. Gotuj pod przykryciem jeszcze przez 15 minut. Po tym czasie zestaw zupę z ognia, zmiksuj blenderem na krem, dopraw do smaku solą i pieprzem.
Zupę podawaj z plasterkami szynki prosciutto. Plasterki możesz przesmażyć chwilę na suchej patelni aby były bardziej chrupiące.



1 komentarz:

  1. Mmm, pyszności! Zdjęcia wyszły Ci świetnie, więc liczę, że więcej zup się u Ciebie pojawi :)
    Uśmiech ma moc, zdecydowanie :) Sama wiem, jak działa na mnie uśmiech innych, a na innych - mój :)

    OdpowiedzUsuń