niedziela, 21 lutego 2016

Banoffee pie w pucharkach, bezglutenowy i wegański deser





Luty nabrał tempa, dopiero co przecierał szlaki w kalendarzu a już zbliża się ku końcowi.A ja dałam się wciągnąć w tą gonitwę i pędzę...w kierunku wiosny :) Choć pogoda jest kapryśna staram się wykorzystać każdy skrawek słonecznych chwil. Udało mi się zainaugurować sezon rowerowy, kilka razy łapałam wiatr w siodle, były też piesze wycieczki z Rudziszonem. Natomiast gdy pogoda zaczyna kaprysić zaszywam się w kuchni i gotuję. Ostatnio popołudnia są niespieszne. Mamy ferie a więc młodzież urzęduje w domu, przynajmniej teoretycznie. Oprócz zajęć tanecznych H. nie musimy się wychylać. Niezmiernie mnie to cieszy bo gdy widzę przez okno jak krople deszczu znaczą ślady na kałużach i słyszę jak wiatr wyje zawzięcie to wychodzenie na zewnątrz jest ostatnią rzeczą o jakiej myślę;no chyba że nie mam wyjścia i Rudziszon się tego domaga. 
W mojej kuchni bestsellerami stały się rozgrzewające zupy i orientalne makarony. Moja babcia zwykła mawiać,że miska gorącej zupy rozgrzewa nie tylko ciało ale i duszę. Ja nie lubię marznąć także z zapałem rozgrzewam się z zewnątrz i od środka. A co w taką pogodę sprawdzi się na deser??? Zapewne porcja jeszcze ciepłej drożdżówki ze szklanką kakao sprawdziłaby się idealnie ale dziś proponuję wam coś zupełnie innego. Już od jakiegoś czasu żywię bardzo gorące uczucia do angielskiego banoffee pie. Niestety nie jest to deser,który należy do najlżejszych,o nie... Dość niedawno natknęłam się też na stronkę Veganbanda gdzie znalazłam przepis na ten własnie deser. Eureka!!! Oczywiście zmieniłam to i owo zgodnie ze smakiem jakie dyktowało mi moje podniebienie. Deser pod każdym względem jest zdrowy, wegański, bezglutenowy... a przy tym mega pyszny. Znajdziecie w nim migdały, olej kokosowy, mąkę gryczaną. W sklep Agnex znajdziecie te produkty  także całą gamę innych produktów typu Superfood. 
Przepis dołączam do akcji Superfood w Twojej kuchni.



kruszonka:

1/3 szklanki zmielonych migdałów
1/3 szklanki mąki gryczanej
2 łyżki oleju kokosowego
1/4 szklanki syropu klonowego

karmel:

1 szklanka daktyli
2 łyżki masła orzechowego

ponadto:

2 banany
puszka mleka kokosowego (schłodzonego w lodówce przez min.1 godzinę)
3 łyżki cukru pudru trzcinowego


Przygotuj kruszonkę z podanych składników,szybko zagnieć ciasto (konsystencja mokrego piasku). Gotową kruszonkę wysyp na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Wstaw do nagrzanego piekarnika (160 stopni termoobieg) i piecz przez około kwadrans. Gotową kruszonkę wystudź.
Daktyle przełóż do miski,zalej wrzątkiem tak aby je przykrył i odstaw na kwadrans. Po tym czasie odlej połowę wody a daktyle zblenduj na gładko z masłem orzechowym.
Otwórz puszkę z mlekiem kokosowym. Dzięki schłodzeniu w lodówce mleko rozwarstwi się. Zbierz łyżką gęstą masę, przełóż ją do miski,dodaj cukier puder trzcinowy i ubij do momentu gdy widełki zaczną znaczyć ślady (nie da się ubić mleka kokosowego na sztywno).
Kruszonkę nałóż do dwóch pucharków (mogą być dwa większe lub cztery mniejsze). Na kruszonkę wyłóż karmel, następnie dodaj pokrojone w plasterki banany a na wierzch nałóż kokosową śmietankę. Deser nie wymaga schłodzenia przed podaniem.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz