środa, 22 lipca 2015

Gryczane serniko-brownie z jagodami







Jest późno, na tyle późno,że cały dom śpi... oprócz mnie.Siedzę przy oknie otwartym na oścież i chłonę dźwięki nocy. Za oknem słyszę świerszcze wygrywające swoje symfonie, Stefek ruszył na łowy, cicho pomiaukuje do smętnie brzęczących owadów. To idealna pora do napisania posta. Po upalnym i dusznym dniu noc przyniosła ukojenie, chłodny wietrzyk przyjemnie chłodzi mi nogi.
Dzisiejszy dzień upłynął mi bardzo gorączkowo, na bieganinie i załatwianiu spraw urzędowych. Jutro wyruszam w małą weekendową podróż i pewne sprawy wymagały dopięcia na ostatni guzik. Przyznam się szczerze, gdy wróciłam do domu,miałam ochotę się rozpłakać. Każdy kąt mieszkania aż prosił się o posprzątanie, jagody czekały aż zamknę je w pierogowe rożki, czekała też praca i sterta prania. Było mi gorąco i słabo jednocześnie. W obliczu czekających mnie obowiązków podjęłam jedyną właściwą decyzję. Zrobiłam sobie mrożoną kawę i ukroiłam kawałek sernikobrownie. Wierzcie lub nie,minął kwadrans kawa oraz ciasto znikły a ja wstałam i zrobiłam wszystko,co miałam do zrobienia. Nie wiem skąd wzięłam siły, postanowiłam zatem magiczne właściwości przypisać frappe i ciastku. Dzień zakończył się niespodziewanie dobrze ploteczkami na kawie-nie kawie u mojej J. Teraz, gdy cały stres dzisiejszego dnia spłukałam strugami chłodnej wody stwierdzam,że ten dzień nie był aż taki zły. Może i wam takie ciastko poprawi nastroje??? Wiem,że upał, wiem,że skwar ale mimo wszystko zachęcam żeby rozgrzać piekarniki i upiec pyszne sernikobrownie, koniecznie z jagodami. Od dziś to mój zestaw anty stres :)








brownie:

200 g masła
200 g czekolady deserowej
3 jajka
1/3 szklanki cukru trzcinowego
3/4 szklanki mąki gryczanej


sernik:

350 g naturalnego serka homogenizowanego
100 g mascarpone
150 g waniliowego serka homogenizowanego
1/2 szklanki cukru pudru
2 białka
1 łyżka skrobi ziemniaczanej

200 g jagód




Przygotuj kwadratową foremkę, dno oraz boki wyłóż papierem do pieczenia. Masło i czekoladę włóż do rondla, podgrzej na małym ogniu do rozpuszczenia składników. Gotową masę wystudź dokładnie wymieszaj, wbij do niej jajka, dodaj cukier oraz mąkę gryczaną. Ciasto wymieszaj trzepaczką, przełóż do foremki, wyrównaj wierzch. Wstaw do nagrzanego do 170 stopni piekarnika i piecz przez 15 minut. W tym czasie serki, białka cukier oraz skrobię utrzyj razem w misce za pomocą miksera na gładką masę.Wyciąg z piekarnika podpieczone brownie, wyłóż na nie masę serową, wygładź wierzch, na wierzchu połóż jagody. Lekko wciśnij jagody w ser. Zmniejsz temperaturę w piekarniku do 150 stopni, wstaw ciasto i piecz przez 30 minut. Po tym czasie wyłącz piekarnik, ciasto wystudź, podziel na porcje. Polecam przechowywać je w lodówce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz