wtorek, 24 marca 2015

Masz babo... babkę- Wielkanocna babka a la banana bread






Babka wielkanocna musi wystąpić na świątecznym stole. Najlepiej jeśli będzie puszysta, wyrośnięta i pyszna. Niby żadna trudność, ucieramy składniki, hop do piekarnika i po odpowiednim czasie rumiana babeczka wychodzi z piekarnika prosto na nasz stół. Dla osoby takiej jak ja, czyli za nic mającej miary i gramatury babka kilka razy pokrzyżowała szyki. Bywały zakalce,babki słabo wyrośnięte, zbyt suche, wklęsłe .... no lista jest długa :)
Dzięki temu nauczyłam się dwóch żelaznych zasad: składniki muszą być w temperaturze pokojowej i dokładnie odmierzone.
W tym roku złamałam tradycję i zamiast babki piaskowej zaserwuję babkę a la banana bread. Wierzcie lub nie gdy tylko pomyślałam o zrobieniu jej,wiedziałam że wyjdzie rewelacyjna. Banany zapewniają odpowiednią wilgotność ciasta, przyjemny posmak a orzechy włoskie i mąka gryczana są przysłowiową kropką nad "i".
Babkę testowałam na moich kochanych dziewczynach 'od koni', egzamin zdała na szóstkę z plusem . Święta już za tydzień więc warto opracować menu a ta babka doskonale się sprawdzi :).
Co poza tym? Jest wiosna, wkroczyłyśmy w nią galopem, serce się raduje, wczesnym rankiem budzą mnie skowronki, jest pięknie :)
Przepis dodaję do akcji Bezglutenowa Wielkanoc.





babka banana bread:

125 g miękkiego masła
3 jajka
1/2 szklanki cukru
1 1/2 szklanki mąki gryczanej
1 szklanka mielonych orzechów włoskich
50 ml słodkiej śmietanki
3 łyżki kakao
4 banany rozgniecione widelcem
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej




Piekarnik nagrzej do 170 stopni, przygotuj formę z kominkiem. Miękkie masło utrzyj w misce z cukrem na puch, wbij po jednym jajku i dokładnie utrzyj. Dodaj rozgniecione banany, śmietankę, orzechy i partiami resztę suchych składników. Nie przerywaj ucierania, ucieraj na małych obrotach.
Gotowym ciastem napełnij formę. Piecz ciasto przez ok. 50 minut to suchego patyczka.
Wystudź babkę, przełóż na paterę, obsyp cukrem pudrem lub oblej lukrem lub polewą czekoladową.





Bezglutenowa Wielkanoc

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz