niedziela, 9 marca 2014

Mazurek różany




Wiele słyszałam o domowej konfiturze z róży, wiele superlatywów oczywiście :) Oczywiście nie byłabym sobą,gdybym nie spróbowała zrobić jej własnymi rękami. Na ofiarę upatrzyłam sobie upojnie pachnący krzaczek róży z babcinego ogrodu a że od myśli do czynu u mnie niedługo, oberwałam listki i utarłam je z cukrem trzcinowym w staromodnej makutrze.Marmoladka czekała grzecznie na półce, w lodówce.Próbowałam ją połączyć z sernikiem ale efekt mnie nie zadowolił aż do ubiegłego tygodnia,gdy poczułam wiosnę i postanowiłam zrobić mazurek.Mazurek różany to połączenie absolutnie kruchego ciasta z nadzieniem różanym i bezą.Nie będę mydlić wam oczu,mazurek jest niebiańsko pyszny.Przekonajcie się sami.




kruche ciasto:


80 g bardzo zimnego masła
3 żółtka
1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
3/4 szklanki mąki pszennej
1 łyżka ekstraktu waniliowego
szczypta soli


nadzienie różane:


słoiczek dobrego dżemu z czarnej porzeczki (200g)
2 czubate łyżeczki konfitury z płatków róży (najlepiej domowej)


beza:


3 białka
3/4 szklanki cukru
różowy barwnik spożywczy (użyłam Wilton)




Zacznij od przygotowania kruchego ciasta.Bardzo zimne masło posiekaj nożem, dodaj żółtka, ekstrakt oraz składniki sypkie, szybko zagnieć. Jeżeli ciasto będzie mało zwięzłe dodaj 1-2 łyżki lodowatej wody. Schłódź ciasto w lodówce przez około godzinę. Gotowe ciasto rozwałkuj, wyłóż nim kwadratową foremkę, nakłuj widelcem i zapiecz w temperaturze 160 stopni przez kwadrans.Po tym czasie wyjmij ciasto z piekarnika i lekko przestudź. Teraz przygotuj nadzienie. Zblenduj dżem porzeczkowy z konfiturą różaną. Teraz kolej na bezę. Ubija na sztywno białka z cukrem,pod koniec ubijania gdy białka będą lśniące dodaj odrobinę różowego barwnika spożywczego. Na podpieczonym spodzie rozsmaruj nadzienie a następnie bezę, całość wstaw do piekarnika i zapiekaj w temperaturze 90 stopni przez około 50-60 minut.Kontroluj kruchość bezy,ciasto możesz zapiekać przy uchylonych drzwiczkach. Gotowy mazurek ostudź, podziel na porcje, możesz udekorować go płatkami róży ale pamiętaj, że płatki z róż kupionych w kwiaciarni nie nadają się do jedzenia.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz