czwartek, 6 lutego 2014

Jak być domową boginią- Trifle pomarańczowy, trifle idealny




Od kilku dni jest pięknie,słonecznie i ciepło.Czyżby to powolny aczkolwiek nieubłagany koniec zimy???Myśl o zbliżającej się wiośnie i wszystkimi wspaniałościami z nią związanymi poprawiła mi nastrój.Muszę przyznać,że od kilku dni kontrolę nade mną przejął mój wewnętrzny "leniwiec".Po głębokim zastanowieniu doszłam do wniosku,że sam mnie nie opuści,więc musiałam wymyślić coś co go ostatecznie przegoni.Ostatnio kilka nieudanych eksperymentów kulinarnych skutecznie odstraszało mnie od pieczenia ale postanowiłam się przełamać.I tak oto powstał trifle,na którego fundamenty posłużył biszkopt pomarańczowy,nasączony syropem pomarańczowym.Kolejna warstwa to świeże owoce: borówki amerykańskie i truskawki.Jako spoiwo posłużyła mi bita śmietana,a wierzch deseru zwieńczyłam prażonymi płatkami migdałowymi.Prawda,że brzmi pysznie???
Wzór przepisu znajdziecie w książce Nigelli "Jak być domową boginią" tj cytrynowy trifle z malinami.Ja nagięłam przepis według stanu moich kuchennych zapasów i według upodobań.






biszkopt pomarańczowy:

125 g masła
2 jajka
1/2 szklanki cukru
1 szklanka mąki pszennej
otarta skórka z 1 pomarańczy
4 łyżki mleka
1 łyżeczka proszku do pieczenia


syrop pomarańczowy:

4-5 łyżek soku wyciśniętego z pomarańczy
100 g cukru pudru


ponadto:

100 g borówek amerykańskich
100 g truskawek
200 ml śmietanki 30%
4 łyżki cukru pudru
100 g migdałów w płatkach





Kwadratową foremkę 24x24 cm wyłóż pergaminem, piekarnik rozgrzej do temperatury 160 stopni.Miękkie masło utrzyj z cukrem na puch  w dużej misce.Dodaj po 1 jajku i miksuj do momentu gdy składniki dokładnie się połączą.Dodaj skórkę pomarańczową, mleko oraz partiami przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia.Gotową masę przełóż do foremki i piecz przez 40-45 minut do tzw suchego patyczka.
W tym czasie przygotuj syrop pomarańczowy.Sok i cukier włóż do rondelka i gotuj na małym ogniu do momentu gdy sok zgęstnieje do konsystencji syropu.Gorącym syropem polej ciasto.
Teraz przygotuj owoce i śmietanę.Owoce umyj pod bieżącą wodą,truskawki pokrój w plasterki.Śmietankę ubij na sztywno z cukrem pudrem.
Płatki migdałów zrumień na suchej patelni.Przestudzone ciasto wyjmij z foremki.Przekrój ostrym nożem na pół a każdą połowę pokrój na podłużna paski.Paski ciasta ułóż na talerzu lub paterze,obsyp je owocami.Na owoce wyłóż niedbale ubitą śmietankę i całość obsyp płatkami migdałów.Pycha!








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz