czwartek, 30 stycznia 2014

Babeczki banofee pie


Brr... dziś jest tak zimno,że nie mam ochoty wynurzać się spod kołdry.Wiatr wyje wściekle za oknem a jego podmuchy wzbijają tumany śniegu.Właściwie to tylko Rudziszonka nie wzrusza ta pogoda, rankiem beztrosko maszerowała wśród tej zawieruchy.Pomyślałam, że muszę przełamać tą kiepską pogodę czymś niepoprawnie słodkim.Jakiś czas temu wpadło mi do głowy,żeby tradycyjny angielski banofee pie zaserwować w wersji mini.Nie zastanawiałam się długo,zagniotłam ciasto,upiekłam babeczki i szybko wypełniłam je tymi wspaniałościami,które tradycyjnie skrywa banofee pie.Oczywiście dwie pierwsze babeczki musiałam przetestować osobiście,tak na wszelki wypadek musiałam się upewnić czy aby na pewno są pyszne.Nie pomyliłam się :), jeśli macie chęć na babeczkę,słodko ociekającą karmelem, z bananowymi krążkami,czapą bitej śmietany i wiórkami z mlecznej czekolady to jest propozycja dla was.





ciasto:

100 g bardzo zimnego masła
1 żółtko
1/2 szklanki cukru pudru
4 łyżki kakao
1 szklanka mąki pszennej
3-4 łyżki lodowatej wody


nadzienie:

20 dag krówek
100 ml śmietanki 30%

2 banany

polewa:

200 ml śmietanki 30%
5 łyżek cukru pudru

50 g mlecznej czekolady





Z podanych składników szybko zagnieć kruche ciasto,owiń je folią i wstaw do lodówki na 2-3 godziny.
Piekarnik rozgrzej do temp. 160 stopni.Ciastem wylep foremki na babeczki,piecz przez 20-30 minut.Z podanych składników otrzymasz 20 babeczek.Wystudzone babeczki ułóż na talerzu lub tacy.
Krówki oraz śmietankę włóż do rondelka,podgrzewaj i mieszaj do połączenia się składników.Otrzymasz w ten sposób pyszny sos karmelowy.
Czekoladę mleczną rozpuść w kąpieli wodnej,rozsmaruj na gładkiej blaszce lub desce i wstaw do zamrażarki na kwadrans.
Lekko przestudzonym sosem karmelowym napełnij babeczki.Banany pokój w plasterki,ułóż po 3-4 plasterki na każdej babeczce.
Śmietankę ubij na sztywno z cukrem pudrem,napełnij nią rękaw cukierniczy i udekoruj każdą babeczkę.
Ostrym nożem zeskrob wiórki z czekolady i posyp nimi babeczki.Babeczki można przechowywać w lodówce jeżeli coś uda wam się zachować :)



                                                   
                                                 I coś z innej beczki :)








Zima w pełni s. Pinterest

s. Pinterest


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz