piątek, 22 listopada 2013

Żurawinowa 'Charlotte'




Późna jesień to czas gdy szukam czegoś co zapewni mi przytulne ciepło i stuprocentowy komfort. Czasem jest to mój ulubiony wełniany sweter, ciepłe puchate skarpetki, czasem jest to kubek grzanego miodu z moim M., czasami jest to puszczana na okrągło 'Cosmic love' mojej ulubionej Florence Welch. Czasem jednak wszystkie metody zawodzą i pomóc mi może tylko porcja cieplutkiej szarlotki. To rodzaj komfortowego jedzenia, który bez względu na sytuację sprawia że czuję się lepiej i robi mi się cieplej na duszy.
U mnie w domu pachnie jeszcze cynamonem i wanilią,zapraszam was nas na żurawinową 'Charlotte' mojego autorstwa :)





kruche ciasto:

100 g zimnego masła pokrojonego w kostkę
2 żółtka
2 łyżki jogurtu naturalnego
1 i 3/4 szklanki mąki pszennej
1/3 szklanki cukru
1/2 łyżeczki proszku dopieczenia


nadzienie:

150 g suszonej żurawiny
1 i 1/2 kg jabłek (szara reneta)
1/3 szklanki cukru trzcinowego
1 laska wanilii
1 łyżeczka cynamonu


do podania:

cukier puder
150 ml śmietanki 30%




Zacznij od przygotowania żurawiny. Przygotuj 200 ml mocnego naparu ulubionej herbaty (u mnie English breakfast by Ahmad). Żurawinę włóż do miseczki, zalej herbacianym naparem, przykryj szczelnie i odstaw.
Wszystkie składniki na ciasto zagnieć szybko, uformuj kulę, owiń ją folią spożywczą i wstaw do lodówki na około godzinę. W tym czasie zajmij się nadzieniem. Jabłka umyj, obierz, zetrzyj na tarce o grubych oczkach. Laskę wanilii rozkrój ostrym nożem i wyskrob z niej ziarenka. Do jabłek dodaj cukier trzcinowy, cynamon i wanilię i dokładnie wymieszaj. Żurawinę odcedź z zalewy.
Wyjmij ciasto z lodówki, podziel na dwie części i rozwałkuj na stolnicy na dwa płaty ciasta. Foremkę do tarty o średnicy 24 cm wysmaruj masłem. Dno i boki foremki wyklej jednym płatem ciasta, ciasto nakłuj w kilku miejscach widelcem. Na tak przygotowany spód wyłóż jabłka, wyrównaj powierzchnię i następnie na jabłka wyłóż żurawinę. Drugi płat ciasta wyłóż na żurawinę, dociśnij brzegi, wierzch nakłuj w kilku miejscach widelcem. Tak przygotowane ciasto wstaw do nagrzanego do 170 stopni piekarnika i piecz przez 40 minut na złoty kolor. Gotową szarlotkę lekko przestudź.
Śmietankę ubij na sztywno z łyżką cukru pudru. 'Charlotte' podawaj cieplutką, hojnie obsypaną cukrem pudrem i udekorowaną kleksem z bitej śmietany.




dla pełnego efektu konieczny jest ten utwór :)


Z przyjemnością dołączam przepis do tej akcji












































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz