poniedziałek, 1 kwietnia 2013

'Twix' babeczki





Dziś jeszcze jedna świąteczna propozycja.Kruche ciasto,karmelowe nadzienie,czekolada.Uwielbiam batoniki Twix,na pomysł zrobienia babeczek Twixopodobnych wpadłam przypadkowo.Mam w domu spody do kruchych babeczek.Zazwyczaj gdy piekę kruche ciasto, wykorzystuję skrawki z ciasta i wypiekam z nich kruche babeczki.Przechowywane w zamkniętym pojemniku długo zachowują świeżość.Wczoraj robiłam nadzienie krówkowe do mazurka i pomyślałam "czemu nie".Nadziałam nim babeczki a wierzch zwieńczyłam czekoladą.Efekt hm pyszny :) ale bardzo słodki.Zapraszam na babeczki..


składniki:

kruche ciasto

90 g zimnego masła
4 żółtka
1 szklanka mąki pszennej
1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
1-2 łyżki zimnej wody

nadzienie:

300 g krówek
100 ml słodkiej śmietanki 30%
1 łyżka miękkiego masła

wierzch:

100 g deserowej czekolady
100 g mlecznej czekolady
200 ml słodkiej śmietanki 30%

kolorowa posypka



Jeśli nie masz gotowych kruchych spodów zacznij od ich przygotowania.Zimne masło posiekaj,dodaj żółtka obie mąki.Szybko zagnieć ciasto.Jeśli ciasto jest mało zwięzłe dodaj 1-2 łyżki zimnej wody.Gotowe ciasto owiń w folię spożywczą,włóż do lodówki na 1 godzinę.Natłuść foremki na babeczki.Od ciasta odrywaj kulki i wylepiaj nimi foremki.Każdą babeczkę nakłuj widelcem.Babeczki piecz w temp. 160-170 stopni.Z podanych składników otrzymasz około 20 sztuk.
Krówki i śmietankę podgrzej w rondelku do całkowitego wymieszania się składników.Nie musisz gotować tej masy.Przestudź ją lekko,wmieszaj łyżkę masła.Jeszcze ciepłą masą nadziewaj babeczki.
Obie czekolady oraz śmietankę podgrzej w rondelku.Wymieszaj tak aby składniki się połączyły.Ta masa również nie wymaga gotowania.Wystudź masę czekoladową,aby udekorować nią babeczki masa musi być zimna. Dekoruj babeczki z pomocą rękawa z końcówką w kształcie gwiazdki.Gotowe babeczki obsyp posypką.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz