piątek, 7 grudnia 2012

Piernikowa chatka

                                                   


W ferworze szaleństw piernikowych powstała też piernikowa chatka.Na pomysł zrobienia chatki z piernika wpadłam około 3 lat temu.Jak widać od myśli do uczynku upłynęło trochę czasu,poszczególne elementy nie wyszły idealnie ale jestem dumna z tego małego piernikowego dzieła.domek jest oczywiście jadalny ale w pierwszym tygodniu jest twardy.Szablon na domek znalazłam tutaj ,korzystałam również z przepisu na ciasto.
Porcja podana w przepisie z odnośnika mnie wystarczyła na zrobienie dwóch domków.Proponuję zmniejszyć porcję o połowę lub też z jednej części wykonać domek a z drugiej piernikowe Rudolfy.A więc do dzieła...



Składniki na ciasto:

1 szkl. miodu
150 g cukru pudru
100 g masła
500 g mąki
1 1/2 łyżeczki sody
1 łyżeczka kakao
2 łyżki mleka
1 jajko
szczypta soli

lukier:

1 białko
250 g cukru pudru
łyżeczka kakao
cukrowe śnieżynki


Ciasto wykonujemy identycznie jak w przepisie na Rudolfy.Siekamy masło,dodajemy sypkie składniki,robimy wgłębienie do którego wlewamy mleko i wbijamy jajko.Następnie zagniatamy dodając partiami miód.Gotowe ciasto zwijamy w folie i chłodzimy przez 2-3 godziny w lodówce.Następnie dzielimy na porcje i wałkujemy.Wycinamy poszczególne elementy od szablonu,układamy na blaszce wyłożonej pergaminem.Pieczemy w temp. 180 stopni przez około 15 minut.
Białko ubijamy na sztywno,dodajemy partiami cukier puder.Do osobnej miseczki odkładamy 1/3 lukru i dodajemy kakao,to będzie nasze spoiwo.
Kleimy poszczególne elementy chatki,dekorujemy białym lukrem.Dach,drewienka,parapety obsypujemy cukrowymi śnieżynkami.
Spoiwo jest solidne,nie miałam problemu z przenoszeniem domku,poszczególne części dość łatwo się skleiły.




    

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz