wtorek, 17 kwietnia 2018

Mazurek z kokosowym kremem jaglanym



Słońce do nas wróciło a wraz z nim wiosna, która eksplodowała zielenią . Na okolicznych drzewach i krzewach pojawiły się pączki, zakwitła bieluśka tarnina, forsycja pokryła się żółciutkimi kwiatkami. W ciągu dwóch dni porzuciłam kurtkę dla letniej sukienki :). Żyć nie umierać. Wiosna zassała mnie w swoje wnętrzności porzuciłam laptopa dla roweru, przebieżek, spacerów, stadniny. Ostatni tydzień obfitował w aktywności na świeżym powietrzy. Znalazłam czas na rundkę dookoła jeziora na szklaneczkę piwa w oldschool'owej Kuflandii, na odkrywanie leśnych zakamarków z młodzieżówką, na uruchomienie Arabelli. Oczywiście znam nasze realia pogodowe i wiedziałam, że to za wcześnie na lato, w końcu dopiero kwiecień. Toteż nie zdziwiłam się gdy poniedziałek wstał niewyraźny i pochmurny. Dzięki temu nadrabiam sieciowe zaległości i spokojnie czekam na powrót słońca. 
Przygotowuję się również na ważny event, który czeka mnie w najbliższy piątek. Po raz pierwszy przygotowuję słodkości dla szerszej publiki. Od tygodnia testuję przepisy aby menu słodkiego stołu było oryginalne i pyszne. Trzymajcie za mnie kciuki :)
Wracając do pogody, po południu zaplanowałam wyjazd do stajni, chmury mi nie straszne i tylko ulewny deszcz może zmienić moje plany.
A co mam dziś dla Was kochani? A mazurka... nie,nie zwariowałam. Wiem, że po świętach wielkanocnych zostało tylko wspomnienie. Możecie jednak śmiało zamiast mazurka zrobić tartę z kokosowym kremem jaglanym. Ciasto smakuje bosko, najlepsze jest na dzień po przyrządzeniu. To ideał dla fanów kokosów i rafaello. Koniecznie wypróbujcie ten przepis.





na ciasto:

80 g zimnego masła
1 żółtko
2 łyżki kwaśnej śmietany
20 g cukru pudru
120 g mąki pszennej

na krem jaglany:

50 g kaszy jaglanej
100 g białej czekolady
20 ml słodkiej śmietanki 30%
1 szkl. wiórków kokosowych
1/4 szkl cukru pudru trzcinowego

ponadto:

1/2 szkl. płatków migdałów
1/2 szkl. wiórków kokosowych
żółtko wymieszane z łyżka mleka


Składniki na ciasto zagnieć szybko na stolnicy lub w malakserze. Ciasto owiń folią spożywczą i schłódź co najmniej godzinę w lodówce. Przygotuj prostokątną foremkę (u mnie 25x10), dno oraz boki wyłóż papierem do pieczenia. Po tym czasie wyjmij ciasto z lodówki, rozwałkuj na prostokątny placek 25x10 cm. Ciasto przełóż do foremki, nakłuj widelcem. Z pozostałego ciasta uformuj wałeczek, brzegi ciasta posmaruj żółtkiem, wałeczek przyklej naokoło ciasta.
Wstaw ciasto na nagrzanego do 160 stopni C piekarnika, piecz przez 20-30 minut na złoty kolor. Gotowe ciasto wystudź.
Kaszę jaglaną ugotuj według przepisu na opakowaniu (ja używam błyskawiczną w gotowych torebkach). Wiórki kokosowe zmiel w blenderze kielichowym. Gorąca kaszę przełóż do miski, wrzuć do niej połamaną na kawałki białą czekoladę. Miskę przykryj pokrywką ,odstaw na 10 minut. Po tym czasie czekolada powinna się roztopić. Wlej do kaszy śmietankę i zmiksuj blenderem na gładką masę. Do zblendowanej masy dodaj cukier puder trzcinowy oraz zmielone wiórki kokosowe. Dokładnie wymieszaj i przełóż na upieczony i wystudzony spód z kruchego ciasta.
Wierzch mazurka udekoruj wiórkami kokosowymi oraz uprażonymi na suchej patelni płatkami migdałów. Mazurek smakuje najlepiej dzień po upieczeniu



1 komentarz:

  1. Muszę wypróbować, zapowiada się wyśmienicie, do tego wygląda rewelacyjnie. Cudne zdjęcia. :)

    OdpowiedzUsuń