sobota, 24 marca 2018

Dzień dobry, dyniowe placuszki z syropem klonowym i truskawkami




Lubię niedzielne poranki. Dają mi one nieograniczone możliwości. Mogę bezczelnie wylegiwać się w łóżku jeśli najdzie mnie ochota, mogę nadrabiać zaległości filmowe lub książkowe. Mogę też jeśli aura sprzyja udać się z samego rana na przejażdżkę rowerową dookoła jeziora. Najważniejsze jednak jest to, że mogę przygotować niespieszne śniadanie. Zamiast szybkiego smoothie czy kanapek przygotowuję coś extra. Ostatnio postanowiłam wykorzystać bądź co bądź mało wiosenną aurę i zrobiłam dyniowe placuszki. Pierwszy raz robiłam placuszki na drożdżach, zazwyczaj smażę jednak tradycyjne pankejki. Czy wyszły smaczne??? Baardzo, nawet mój młodziak przeciwny dyniowym przysmakom wcinał aż mu się uszy trzęsły. Oczywiście tym bardziej smaczne im bardziej obficie polane syropem klonowym. Truskawki to przysłowiowa wisienka na torcie. Koniecznie wypróbujcie ten przepis, gwarantuję Wam 100 % satysfakcji.
Ja po cichu liczę, że jutro dzień będzie równie słoneczny co dzisiaj i nieśmiało zaplanowałam rower. Odliczam też dni do powrotu do jazdy konnej. Jeśli pogoda się utrzyma rzeczyckie błoto wkrótce wyschnie i Arabella zacznie rekonwalescencję. Ten mój kochany Rudziszon naprawdę świetnie poradził sobie z wyjściem z kontuzji i mam nadzieję, że ten sezon jeździecki będzie dla nas udany.
A jak Wasze plany na niedzielę: aktywnie czy relaks???





składniki (na 20 szt.):

1 szkl. puree z dyni

300 g mąki pszennej
15 g świeżych drożdży
100 ml mleka
3 łyżki cukru trzcinowego
syrop klonowy
truskawki


Przygotuj rozczyn: drożdże pokrusz do miski, wlej do nich 50 ml ciepłego mleka, wsyp łyżkę cukru trzcinowego i łyżkę mąki.  Składniki wymieszaj, miskę przykryj czystą ściereczkę i odstaw na 15 minut. W tym czasie drożdże zaczną pracować. Do rozczynu dodaj puree z dyni, resztę cukru trzcinowego, mąkę pszenną i mleko. Wyrób gładkie ciasto za pomocą miksera z łopatkami do wyrabiania ciasta. Miskę z ciastem przykryj ściereczką i odstaw na ok. 30 minut aby wyrosło. Po tym czasie wyłóż ciasto na oprószoną mąką stolnicę. Rozwałkuj na placek o grubości ok. pół centymetra. Za pomocą okrągłej foremki do ciastek wykrawaj placuszki. Na rozgrzaną patelnię wylej 1-2 łyżki oleju. Smaż placuszki na złoty kolor z obu stron. Jeszcze ciepłe nakładaj na talerz, polewaj syropem klonowym i obsyp pokrojonymi w cząstki truskawkami.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz