wtorek, 28 czerwca 2016

Australijskie klimaty, Melba z domowymi lodami śmietankowymi




Peches Melba zawdzięcza swoją nazwę Nelli Melbie, słynnej australijskiej śpiewaczce. Zadedykował go śpiewaczce słynny francuski szef kuchni Auguste Escoffier. Deser jest bardzo prosty, składa się ze składników łatwo dostępnych. Przy swojej prostocie jest to deser bardzo wyrafinowany i elegancki. Smaki świetnie się równoważą, wynosząc nasze doznania smakowe na kulinarne wyżyny. Nie pierwszy raz sprawdza się powiedzenie, że to co najprostsze, smakuje nam najlepiej. Oryginalnie deser składa się z musu z truskawek, lodów waniliowych i brzoskwiń duszonych w sosie waniliowym, wierzch wieńczą płatki migdałów. Ja zrobiłam deser według własnych upodobań. Truskawki zaserwowałam bez przecierania, brzoskwinie podałam karmelizowane na cukrze trzcinowym a zamiast lodów waniliowych dałam lody śmietankowe. Deser wyszedł obłędny, konieczny must try tego sezonu. Wkrótce podzielę się z wami przepisem na jeszcze jedną wersję tego deseru, gwarantuję,że będzie równie smaczna co ta którą podzielę się z wami dzisiaj.
To jest ten typ deseru, przy którym ciężko poprzestać na jednej porcji, ja na raz zjadłam dwie :).
Wierzę, że po degustacji takiego deseru można śpiewać sopranem tak jak Nelli Melba na deskach opery w Sydney. Zapraszam was w podróż kulinarną do dalekiej Australii.









melba:

200 g truskawek
4 łyżki cukru trzcinowego
4 gałki domowych lodów śmietankowych
2 brzoskwinie




Przygotuj dwa pucharki. Truskawki opłucz, usuń szypułki, pokrój na ćwiartki. Brzoskwinie sparz wrzątkiem, obierz ze skórki i podziel na cząstki. Truskawki przełóż do rondla, posyp połową cukru trzcinowego, dodaj dwie łyżki wody. Duś na małym ogniu, aż truskawki zaczną się rozpadać. Zestaw truskawki z ognia, przestudź. Brzoskwinie włóż do rondla, posyp resztą cukru trzcinowego i karmelizuj na małym ogniu. Gdy brzoskwinie oblepią się karmelem i zmiękną, zestaw je z ognia i lekko przestudź. Truskawki nałóż do pucharków, na nie wyłóż po dwie gałki lodów śmietankowych. Na wierzch deseru wyłóż jeszcze lekko ciepłe, karmelizowane brzoskwinie. Deser możesz zrobić też z malinami zamiast truskawek.

1 komentarz:

  1. Wygląda pysznie *_* w domu mam balsam do ciała o zapachu lody melba, jeśli ten deser jest choć w połowie tak smakowity jak zapach tego kremu... to pokroiłabym się za niego :D

    OdpowiedzUsuń