poniedziałek, 30 listopada 2015

Listopadowa depresja i deserki Rafaello




Listopad potrafi być piękny. Mogłam go docenić robiąc długie tereny z Arabellą w niezbyt mocnym ale wciąż ciepłym słońcu i ganiając lisa na gonitwie z okazji św. Huberta. Mogłam odczuć go w spacerach z Rudziszonem wśród szeleszczących liści i muśniętych pierwszym mrozem trawach lub jeżdżąc autem,słuchając Poluzjantów i obserwując jak wiatr tańczy z liśćmi swojego walca. Niestety Listopad potrafi też być ciężki, przytłaczający z pochmurnymi, ciemnymi dniami. Potrafi zacinać deszczem o szyby, przeszywać zimnym wiatrem do szpiku kości, zaskoczyć coraz to szybciej zapadającym zmrokiem lub zsyłać senność na moje,wciąż nie przyzwyczajone do zmiany czasu powieki. Tak, jak zrobię szybkie podsumowanie to listopad zdecydowanie nie należał do mnie. Choć nigdy nie miałam stanów depresyjnych, moje listopadowe, chroniczne zmęczenie może być do niej preludium. Czasem zazdroszczę niedźwiedziom, instynktownie wyczuwają nadchodzącą zimę,pakują swoje futerko do gawry i śpią aż do pierwszych wiosennych promieni, które zwiastują lepsze czasy. Nie wiem skąd się u mnie bierze ta ciągła senność, coraz częściej zastanawiam się czy przespanie całej doby coś by pomogło??? Na szczęście dziś mamy ostatni dzień listopada i mam zamiar odciąć się grubą kreską od tego co było. Wiem,że z każdym dniem mój humor będzie się poprawiał,bo wraz z nadejściem grudnia zacznę radosne odliczanie do świąt. Dziś wędrując po alejkach mojej ulubionej Biedronki cieszyłam oczy świątecznym asortymentem i poczułam przebłysk nadziei. Nawet szalejąca wichura, racząca nas na zmianę to deszczem to gradem nie zmieniła mojego samopoczucia.
Oczywiście gdy nie mam akurat świątecznych bibelotów na oku lubię poprawić sobie humor czymś pysznym. Zazwyczaj gdy moje samopoczucie oscyluje w niżach to mój czasoumilacz musi być przygotowany ekspresowo. Rafaello nie muszę reklamować, wszyscy znamy ten kokosowy przysmak. Podejrzewam,że ma tyle samo wielbicieli co i przeciwników. Ja osobiście zasilam szeregi tych pierwszych. Deser Rafaello lub jeśli wolicie Rafaello parfait zawojuje kubki smakowe każdego wielbiciela tego kokosowego przysmaku.Na przygotowanie go poświęcisz nie więcej niż 30 minut,1 porcja idealnie zaspokoi bóla na coś słodkiego. Jeśli macie chęć na więcej kokosowych inspiracji zapraszam też na Rafaello bez pieczenia na zimno oraz na tort Rafaello . Poprawa humoru gwarantowana,tak więc nie zastanawiajcie się długo i zróbcie swoje własne deserki Rafaello.







składniki:

12 krakersów
1 puszka mleka kokosowego
1 torebka budyniu śmietankowego
4 łyżki cukru pudru
100 g białej czekolady
250 g serka mascarpone
300 ml słodkiej śmietanki 30%
4 łyżki cukru pudru
8 łyżek płatków migdałów
8 łyżek wiórków kokosowych



Z podanych składników otrzymasz 4 porcje deseru. Na dno czterech pucharków pokrusz krakersy- 3 krakersy na jeden pucharek. Ugotuj budyń na mleku kokosowym według przepisu na opakowaniu. Do gorącego budyniu dodaj białą czekoladę a gdy zacznie się topić dokładnie wymieszaj całość. Wystudź budyń i zmiksuj go z cukrem pudrem i mascarpone. Gotowy krem rozdziel pomiędzy pucharki. Wierzch kremu posyp wiórkami kokosowymi- po 2 łyżki na pucharek. Śmietankę ubij na sztywno z 4 łyżkami cukru pudru. Udekoruj deser bitą śmietanką a wierzch posyp płatkami migdałów.




4 komentarze:

  1. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasami faktycznie warto jest sobie poprawić czymś humor, ale niestety depresja nie jest w stanie nas szybko opuścić. Jak dla mnie bardzo istotną kwestią są wizyty u psychologa https://melka-roszczyk.pl/ które bez najmniejszego problemu działają znakomicie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie przede wszystkim liczy się to, abym mógł za każdym razem odbyć bardzo rzeczową rozmowę z psychologiem. Muszę przyznać, że podoba mi się rozwiązanie oferowane przez https://psycholog-ms.pl/psycholog-online/ i takie spotkania online są fajną formą.

    OdpowiedzUsuń