środa, 15 lutego 2017

Cookie Monster cupcakes- muffinki Ciasteczkowy Potwór




Dzisiejszy dzień wstał piękny, wiosennie piękny. Słoneczko świeci, mrozik odpuścił, połacie śniegu zaczęły topnieć w oczach. Nawet poranny spacer z hasiorkiem zaliczyłam bez rękawiczek, bo te -3 stopnie o poranku nie były mi już straszne. Dostrzegłam jak niewiele trzeba aby złapać energię i obudzić w sobie radość życia. Kilka ciepłych promieni słonecznych, nic więcej, tylko tyle. 
Jeśli pogoda podąży tym torem czeka nas piękne przedwiośnie. Trzymam więc za to kciuki, Wy też je mocno trzymajcie. Wystarczy już tych czapek,rękawic, szalików, ciężkich butów i grubych kurtek. 
Po południowej herbatce wybieram się do stadniny, z marchewkami i szczotkami. Tak pięknego dnia nie można spędzić w domowych pieleszach, trzeba złapać świeżego powietrza :) Ja mam zamiar spożytkować je na wyczesanie mojego mamuta i wybieganie Angel.
Skoro moje dobre samopoczucie wskoczyło na takie wyżyny postanowiłam podzielić się z Wami przepisem na babeczki. Na pewno znacie Ciasteczkowego Potwora z Ulicy Sezamkowej: puchaty stworek w soczyście niebieskim kolorze, uwielbia ciasteczka. Tak to on :)
Mam dzisiaj dla Was przepis na kapkejki z podobizną potworka. Babeczki są niedziewane czekoladą, krem zrobiłam na bazie białej czekolady i mascarpone. Całość dość słodka ale nie przesadnie. Idealne dla dzieciaków, lub na kinder party ale też przygotowane w domu sprawią wiele radości. 
Ja już uciekam,zostawiam Was z przepisem na babeczki, koniecznie go wypróbujcie.






składniki na babeczki:

125 g masła
2 jajka
1/2 szklanki cukru
1 1/2 szklanki mąki pszennej
250 ml maślanki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 szklanki chocolate chips

składniki na krem:

100 g białej czekolady
200 ml śmietanki 30%
125 g mascarpone
szczypta niebieskiego barwnika w proszku

ponadto:

jadalne cukrowe oczy
płatki cookie crisp


Piekarnik rozgrzej do 160 stopni, formę na muffinki wyłóż papilotkami. Masło rozpuść i lekko przestudź i przelej do miski. Dodaj do niego dwa jajka i cukier, wymieszaj ręczną trzepaczką. Dodaj mąkę, proszek do pieczenia oraz maślankę i wymieszaj wszystko do połączenia składników. Na końcu dodaj kropelki czekoladowe, wymieszaj dokładnie ciasto. Napełnij papilotki ciastem do 3/4 wysokości, foremkę wstaw do piekarnika i piecz muffinki przez 2-30 minut (w zależności od piekarnika). Z podanej ilości otrzymasz 12 muffinek.
Przygotuj krem: białą czekoladę i śmietankę włóż do rondla, podgrzewaj na małym ogniu rozpuszczenia się czekolady,dokładnie mieszaj. Powstałą mieszaninę wystudź a następnie włóż do lodówki na 30 minut. Po tym czasie ubij czekoladową śmietankę na puszysta masę, dodaj serek mascarpone oraz barwnik i dokładnie zmiksuj. Gotowym kremem napełnij rękaw cukierniczy i udekoruj każda babeczkę, ułóż oczy oraz płatki czekoladowe tak, aby babeczka przypominała ciasteczkowego potwora.


1 komentarz:

  1. Genialne!
    Mi też wystarczy kilka promieni, i od razu wskakuję na wyższe obroty :)

    OdpowiedzUsuń