czwartek, 15 grudnia 2016

Banoffee Inka



Gdy byłam małym dzieckiem kawa zbożowa zawsze gościła w naszym domu. Babcia przynosiła z każdych zakupów paczki wypełnione Inką. Parzyła tą kawę codziennie w dużym dzbanku, który stał na kuchennym blacie i czekał na wszystkich spragnionych. Mój dziadek wypijał hektolitry tej kawy, mocnej i nie posłodzonej, bo taką lubił najbardziej. Babcia napełniała nią termosy i zabierała w pole na wykopki i sianokosy. Pamiętam jej intensywny zapach i pamiętam jak jej nie cierpiałam. W domu pijano ją gorzką i nikt nie wpadł na pomysł aby moją porcję kawy posłodzić. Sporo wody upłynęło w rzece zanim odważyłam się ponownie skosztować kawy zbożowej. Zakupiłam kartonik klasycznej Inki ale bardziej wypasionej bo instant (w tamtych czasach niedostępnej) i zastanawiałam się co z nią zrobić??? Nie jestem fanką kawy, jestem typem herbaciarza. Po krótkim zastanowieniu postanowiłam ja przyrządzić w wersji na zimno. Dziwny ze mnie typ bo o ile za filiżanką kawy nie przepadam to kawę w różnych wariacjach na zimno uwielbiam. Dlatego postanowiłam dołączyć do akcji Inka łączy przyjemne z naturalnym i podzielić się moim pomysłem na Inkę klasyczną. Mam nadzieję,że przypadnie do gustu, ponieważ stworzyłam kawę o smaku bajecznego deseru banoffee. Zapraszam po przepis




składniki:

1 banan
1 łyżka Inki klasycznej
2 łyżki sosu toffi
bita śmietana
siekane orzechy laskowe
kolorowe drażetki do posypania (opcjonalnie)





Z podanych składników otrzymasz 1 porcję napoju, w razie potrzeby pomnóż składniki przez liczbę porcji. Banana obierz ze skórki, pokrój w plasterki i zamróź. Inkę wsyp do dzbanka, zalej 200 ml wrzątku, dokładnie wymieszaj, schłódź w lodówce.
Zmrożonego banana zmiksuj w blenderze kielichowym, wlej do niego schłodzoną kawę, sos toffi i dokładnie zmiksuj do połączenia się składników. Gotową kawę przelej do wysokiej szklanki, udekoruj posiekanymi orzechami laskowymi i drażetkami. W okresie letnim możesz dodać do kawy kostki lody aby podnieść jej właściwości schładzające :)


Łączy przyjemne z naturalnym

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz