środa, 3 lutego 2016

Karnawałowe pyszności- rurki z kremem budyniowym






Rurki należały do tych słodkości,które zawsze uwielbiałam ale jadałam je tylko w cukierni,ponieważ wydawały mi się arcytrudne do zrobienia. Od dziś jednak wyrzucam moje przekonania do lamusa i śmiało mogę powiedzieć,że rurki to ciastka arcyproste w wykonaniu.Sprawcą afery rurkowej jest moja piwnica. A czemu? Podczas piwnicznych porządków natknęłam się na pojemnik z metalowymi rurkami. Pomyślałam wtedy,że nie mam wyjścia i muszę je wypróbować....i odłożyłam je z powrotem na piwniczną półkę. Mój wzrok często omiatał ową półkę gdy zabierałam z piwnicy rower. Tak minął rok... albo dwa. Ostatnio znów przypomniałam sobie o nich a to za sprawą karnawału. Nie jestem mistrzynią w produkcji tradycyjnych pączków, pomyślałam zatem,że tak czy siak wypada coś słodkiego przyrządzić na zbliżający się Tłusty Czwartek. Poszłam więc do piwnicy i przyniosłam do domu worek metalowych rurek. Słowo się rzekło, przeszukałam szybko stare zapiski i zagniotłam ciasto. Wczoraj wieczorem upiekłam rurki a dziś nadziałam je kremem budyniowym.
Smakowały obłędnie, celowo używam czasu przeszłego, bo w szybkim tempie rurki zniknęły. Korzystajcie więc z ostatnich dni karnawałowej rozpusty,bez wyrzutów sumienia zajadajcie się pączuszkami, oponkami, chrustem czy rurkami,na diety przyjdzie jeszcze czas :)






ciasto:

500 g mąki pszennej
250 g zimnego masła
250 jogurtu naturalnego
szczypta soli


krem:

torebka budyniu śmietankowego (na 750 ml mleka)
600 ml mleka
3/4 szklanki cukru pudru
125 g serka mascarpone



Przygotuj ciasto. Mąkę wysyp na stolnicę, dodaj zimne masło i posiekaj nożem tak aby składniki w miarę się połączyły. Dodaj szczyptę soli oraz jogurt i szybko zagnieć ciasto. Ciasto uformuj w kulę,owiń folią spożywczą i schłódź w lodówce co najmniej 2 godziny a najlepiej całą noc.
Gotowe ciasto podziel na 4 części, każdy placek wałkuj bardzo cienko, a następni krój ciasto na cienkie paski grubość 1,5/2 cm. Metalowe rurki natłuść masłem,zaczynając od węższej części nawijaj ciasto. Piekarnik nagrzej do 180 stopni (termoobieg) , piecz rurki kwadrans na złoty kolor. Gotowe rurki wystudź i zdejmij z foremek.
Przygotuj krem, ugotuj budyń według przepisu na opakowaniu na 600 ml mleka. Budyń wystudź a następnie zmiksuj z cukrem pudrem i mascarpone. Gotowym kremem napełnij szprycę i nadziewaj rurki. Przed podaniem oprósz rurki cukrem pudrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz