niedziela, 7 grudnia 2014

Zimowe ciasto korzenne z powidłem śliwkowym








Dziś niedziela, święto kotleta i rosołu. Niedziela, to dzień gdy śpię dłużej i nie mam z tego powodu wyrzutów sumienia. Jak co rano budzi mnie mruczenie Stefana. W nocy śpi zazwyczaj w kilku miejscach ale nad ranem zawsze mości się obok mnie, ciekawe dlaczego??? :) Oczywiście odpowiedź jest prosta, to ja co rano napełniam mu miskę kocimi przysmakami. Dziś musiał być piekielnie głodny bo swoim kudłatym policzkiem ocierał się o moją twarz. Otworzyłam jedno oko, a potem drugie, za oknem jest cicho, ciężkie ołowiane niebo wisi prawie nad moją głową. Szczerze mówiąc nie mam ochoty opuszczać ciepłego łóżka ale robię to. Stefan dostaje swoją porcję, Rudziszon leniwie kręci się koło moich nóg, czas na spacer. Gdy wracam słyszę jak moje sąsiadki wystukują tłuczkami kotletową melodię, czuję zapach bulionu. Tak, dziś jest niedziela.
Na dzisiejszy deser proponuję wam proste ciasto korzenne z powidłem śliwkowym. Proste bo nie wymaga wysiłku, wyrasta całkiem przyjemnie i smakuje tak jak powinno smakować ciasto w ponure, zimowe popołudnie.
Przepis dołączam do akcji Świąteczne potrawy




ciasto korzenne:

125 g miękkiego masła
100 g dobrej jakości gorzkiej czekolady
300 g powidła śliwkowego
150 g drobnego cukru
szczypta soli
2 duże jajka
150 g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka przyprawy korzennej



wierzch:

kakao
płatki migdałów



Rozgrzej piekarnik z termoobiegiem  do temperatury 180 stopni. Postaw masło na ogniu w rondlu z grubym dnem, żeby się roztopiło. Gdy prawie się stopi, dodaj czekoladę. Odczekaj chwilę i zamieszaj aż czekolada się stopi i połączy z masłem. Dodaj powidło śliwkowe, cukier, sól, przyprawę korzenną i jajka. Wymieszaj drewnianą łyżką, a gdy składniki się połączą rozprowadź mąkę.
Gotowe ciasto przelej do przygotowanej uprzednio tortownicy o średnicy 20 cm. Piecz przez 25 minut do tzw suchego patyczka. Gotowe ciasto ostudź, a następnie przełóż na paterę, oprósz kakao i posyp płatkami migdałowymi.


zBLOGowani.pl

3 komentarze:

  1. uwielbiam takie mocno czekoladowe ciacha ♥
    przepis zapisalam już! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię ten przepis bo możesz dowolnie zmieniaćskładniki,lubię go w opcji z konfiturą wiśniową i dżemem pomarańczowym z kawałkami skórki :p, nie wymaga dużo poświęcenia,wypróbuj koniecznie :)

      Usuń
  2. Serdecznie zachęcamy do dodania przepisu do akcji „Potrawy świąteczne” na zBLOGowanych. Gromadzimy tam wszystkie najciekawsze świąteczne potrawy.

    OdpowiedzUsuń