piątek, 10 października 2014

Jesień w pełni, sernik dyniowy




Szczerze mówiąc nie wiem od czego zacząć.... jesień,październik,wybiłam się z blogowego rytmu :)
Tak naprawdę dopiero gdy zasiadłam do pisania tego posta uświadomiłam sobie jaki szmat czasu minął od publikacji ostatniego posta.
Przez ostatni czas zajęłam się sprawami zupełnie nie związanymi z tym co prezentuję wam na blogu.
Koniec wakacji i początek jesieni zassały mnie w dziurę czasową ale oto jestem.
Wróciłam z nie lada orężem,sezon sprzyja soczyście pomarańczowym dyniom,a ja jestem pod ich ciągłym urokiem.Dynię przerabiam na zupy,zapiekanki i słodkie wypieki wszak zgodzicie się że spektrum zastosowania dyni jest bardzo szerokie.
Dziś sezon 'Dynia 2014' otwieram sernikiem i liczę że skusicie się na niego




kruchy spód:

80 g bardzo zimnego masła
1/3 szklanki cukru pudru
1/2 szklanki kakao
2 łyżki mąki


masa serowa:

500 g sera homogenizowanego
1 szklanka puree z dyni (u mnie hokkaido)
3 jajka
3/4 szklanki cukru pudru
1 czubata łyżeczka przyprawy do piernika
1 torebka budyniu waniliowego



Do dzieła :) Przygotuj kruchy spód.Zimne masło pokrój na małe kawałeczki, dodaj do niego sypkie składniki i szybko zagnieć.Do spodu nie dodajemy żółtka,będzie miał on więc teksturę kruszonki.
Tortownicę o średnicy 20 cm wyłóż pergaminem, wysyp na nią kakaową kruszonkę, lekko dociśnij.
Teraz czas na masę serową. Oddziel żółtka od białek. Białka ubij na sztywno z cukrem, następnie dodaj żółtka i ubij całość na puszystą masę.Dodaj po łyżce serek i puree z dyni oraz przyprawę i budyń. Całość delikatnie wymieszaj i wyłóż na kruszonkę. Foremkę wstaw do nagrzanego do 160 stopni piekarnika i piecz przez godzinę. Gotowy sernik wystudź, udekoruj bitą śmietaną, krój na kawałki rozkoszuj się smakiem jesiennego sernika.
Poniżej kilka zdjęć,na których udało mi się uwiecznić początek sezonu jesiennego :)













2 komentarze:

  1. Oj, ja bym się skusiła z rozkoszą... Wygląda obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to mój pierwszy sernik dyniowy :) smak jest zaskakujący,w pozytywnym znaczeniu,spróbuj koniecznie

      Usuń