środa, 16 kwietnia 2014

Mazurek z bakaliami i śnieżnobiałą bezą oraz publikacja w magazynie świątecznym



Odkąd zaczęłam wypiekać mazurki,odtąd kiedy myślę o Wielkanocy,myślę też o mazurkach. Uwielbiam je, ponieważ łączą w sobie prostotę i elegancję a w wymyślaniu połączeń smakowych ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia.Gdy zobaczyłam,że portal Gotujmy.pl ogłosił konkurs na dania wielkanocne a w spisie potraw znalazł się również mazurek nie zastanawiałam się długo.
Zgłosiłam do konkursu mazurek różany oraz bardziej tradycyjny mazurek z bezą i bakaliami. Jury doceniło mój przepis, co sprawiło mi wielką radość a teraz chciałabym się podzielić tym przepisem z wami.
Do Wielkanocy jeszcze kilka dni, jeżeli nadal szukacie świątecznych inspiracji zapraszam serdecznie do przejrzenia świątecznego magazynu gotujmy.pl




kruche ciasto:

80 g zimnego masła
2 żółtka
1 szklanka mąki pszennej
1/3 szklanki mąki ziemniaczanej
szczypta soli
1/3 szklanki cukru
2-3 łyżki zimnej wody


beza:

2 białka
3/4 szklanki cukru


ponadto:

suszone śliwki,suszona żurawina,płatki migdałów





Przygotuj kruche ciasto,posiekaj zimne masło, zagnieć z sypkimi składnikami, żółtkami i wodą. Gotowe ciasto zawiń w folię i schłódź przez 1-2 godziny. Rozwałkuj ciasto, wyłóż nim kwadratowa foremkę, nakłuj widelcem i zapiecz w piekarniku nagrzanym do 160 stopni przez kwadrans.
Przygotuj bezę, białka ubij na sztywno z cukrem. Na przestudzonym spodzie rozsmaruj masę z białek, wierzch posyp bakaliami. Ustaw temperaturę w piekarniku na 90 stopni (termoobieg), wstaw do niego ciasto i piecz przy uchylonym drzwiczkach przez półtorej godziny (zależy od piekarnika). Gotowy mazurek przestudź, podziel na porcje i świętuj przy wielkanocnym stole :)











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz