wtorek, 21 stycznia 2014

Red velvet & Blue velvet



Znacie Red velvet i Blue velvet??? Nie??? Mam zatem ogromną przyjemność przedstawić wam te dwie ślicznotki.Każda atrakcyjna, jedna czaruje szkarłatem, druga błękitem a do tego są pyszne,rozpływające się w ustach, oblane waniliową chmurą bitej śmietany.Dziś święto wszystkich babć,jutro święto dziadków a moje ślicznotki powędrują dziś ze mną aby osłodzić im dzisiejszy i jutrzejszy dzień.Mam nadzieję,że sprawimy im wielką radość.A co wy przygotujecie swoim babciom i dziadkom???







red velvet:

100 g roztopionego masła
1 jajko
1/2 szklanki cukru
100 ml maślanki
1 szklanka mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżka ekstraktu waniliowego
czerwony barwnik w paście (użyłam Wilton)

blue velvet:

100 g roztopionego masła
1 jajko
1/2 szklanki cukru
100 ml maślanki
1 szklanka mąki pszennej
1 łyżka kakao
12 łyżeczki sody oczyszczonej
niebieskie barwnik w paście (użyłam Wilton)


dekoracja:

300 ml słodkiej śmietanki 30%
4-5 łyżek cukru pudru
1 łyżka ekstraktu waniliowego

czerwona i niebieska posypka
czerwone i niebieskie wisienki





Nagrzej piekarnik do 160 stopni,foremkę na muffinki wyłóż papilotkami.Przygotuj dwie miski, w jednej wymieszaj wszystkie składniki red velvet, w drugiej misce wymieszaj wszystkie składniki  blue velvet. Nie martw się,nie jest to męczące,po prostu wystarczy wymieszać trzepaczką składniki.Gotowym ciastem wypełnij papilotki do około 3/4 wysokości.Z każdej porcji otrzymałam po 7 babeczek.Foremkę wstaw do nagrzanego piekarnika i piecz przez 20-30 minut do suchego patyczka.Gotowe babeczki ostudź.
Śmietanką ubij na sztywno z cukrem pudrem i ekstraktem waniliowym.Ubitą śmietankę przełóż do rękawa z tylką i udekoruj każdą babeczkę.Czerwone babeczki udekoruj czerwoną posypką i czerwoną wisienką niebieskie niebieskimi dodatkami. Voila-gotowe :)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz