poniedziałek, 20 stycznia 2014

Rafaello



Kokos,śnieżnobiały skarb ukryty w twardej skorupie,jedni go uwielbiają inni omijają z daleka.Mnie przywodzi on na myśl raj: piaszczystą plażę,błękitny ocean a na brzegu palmy kokosowe.Kokos daje wiele możliwości,doskonale pasuje do dań wytrawnych,drinków (moja ulubiona pina colada) i oczywiście do słodkości. Rafaello jest bardzo popularnym ciastem,przekopałam sieć w poszukiwaniu przepisu idealnego ale nie znalazłam. Chciałam aby moje Rafaello było delikatne, bez dodatku masła i z jak najmniejszą ilością ciasta. I tak powstało moje Rafaello; nie będę was oszukiwała,to prawdziwa bomba kaloryczna. Cóż, po pierwszym kęsie zapomniałam o tym drobnym szczególe,bo znalazłam się w raju :) Przekonajcie się sami.





masa kokosowa:


550 ml mleka kokosowego
300 ml słodkiej śmietanki 30%
1 torebka budyniu waniliowego ( na 0,75 l mleka)
1/2 szklanki cukru pudru
80 g białej czekolady
1/2 szklanki wiórków kokosowych

180 g krakersów


polewa:

150 ml słodkiej śmietanki 30%
2-3 łyżki cukru pudru
25 ml malibu

wiórki kokosowe do obsypania deseru





Wykonanie jest bajecznie proste. Formę keksówkę (dł. 25-30 cm) wyłóż folią aluminiową. Dno oraz boki foremki wyłóż krakersami. 300 ml mleka kokosowego zagotuj w rondelku, w reszcie rozprowadź proszek budyniowy.Do wrzącego mleka wlej budyń,dokładnie wymieszaj i gdy masa zgęstnieje zestaw z ognia.Wmieszaj białą czekoladę,całość ostudź.
Śmietankę kremówkę ubij na sztywno z cukrem pudrem, dodawaj partiami budyń kokosowy.Na końcu wmieszaj wiórki kokosowe. Połowę masy kokosowej wyłóż na krakersy, przykryj warstwą ciastek, wyłóż resztę kremu i na wierzchu ułóż resztę krakersów. Foremkę przykryj folią aluminiową i wstaw do lodówki na minimum 2 godziny. Przed podanie przełóż deser na talerz/paterę. Śmietankę przeznaczoną na polewę ubij z cukrem pudrem i malibu na sztywno, pokryj nią boki oraz wierzch deseru.Całość obsyp hojnie wiórkami kokosowymi. A teraz możesz już odkrywać kokosowy raj :p












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz