czwartek, 4 kwietnia 2013

Cynamonowo-bananowe muffinki




Dzisiejszy dzień upływa mi pod znakiem cynamonu.Uwielbiam go za właściwości rozgrzewające i za cudowny aromat jaki nadaje wypiekom.Mój dzisiejszy wybór padł na muffinki,ponieważ potrzebowałam czegoś szybkiego i skutecznego.Każda muffinka skrywa banana a zwieńczona jest chmurką z bitej śmietany oprószonej kakao.Cóż więcej trzeba?Wstrzemięźliwości,bo nie sposób im się oprzeć :)


składniki (12 muffinek) :

125 g masła
2 jajka
1/2 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki jogurtu naturalnego
3 łyżki kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka cynamonu
2 małe banany

polewa:

200 ml słodkiej śmietanki
3 łyżki cukru pudru
3 łyżki kakao rozpuszczalnego


Masło roztop w rondlu,przestudź.Do dużej miski wbij jajka,dodaj cukier,utrzyj za pomocą trzepaczki.wlej masło,dodaj kakao i jogurt,wymieszaj dokładnie.Na końcu przesiej mąkę z proszkiem do pieczenia i cynamonem,dodaj do masy.Przemieszaj dokładnie.Formę na muffinki wyłóż papilotkami,napełnij do 3/4 wysokości ciastem.Banany pokrój na kawałki,włóż po jednym do każdej muffinki. Blaszkę wstaw do nagrzanego do 160 stopni piekarnika i piecz przez 25 minut do tzw suchego patyczka.Gotowe muffinki przestudź.
Śmietankę ubij na sztywno z cukrem pudrem.Przestudzone muffinki udekoruj bitą śmietaną (ja użyłam do tego celu łyżki ) i obsyp obficie słodkim kakao.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz