wtorek, 12 lutego 2013

Drożdżówka ze śliwkami i cynamonową kruszonką


Dziś coś z serii "Smaki dzieciństwa".Moja ulubiona wersja drożdżówki ze śliwkami i cynamonową kruszonką.Jej smak przenosi mnie w czasy dzieciństwa gdy piekła ją moja babcia.W domu pachniało śliwkowym sadem i ciastem drożdżowym. Mmmm.... rozmarzyłam się :).Zapraszam do kuchni...


Składniki:

2 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru trzcinowego
1 jajko
1 płaska łyżeczka suchych drożdży
2 łyżki ekstraktu waniliowego
3/4 szklanki mleka
2 łyżki miękkiego masła

8 sztuk śliwek

kruszonka:

2 łyżki zimnego masła
2 łyżki cukru trzcinowego
1 łyżka cynamonu
3 łyżki mąki

Składniki na ciasto umieść w misce i utrzyj za pomocą miksera z hakiem aż do połączenia składników.Odstaw w ciepłe miejsce na około godzinę aby ciasto podwoiło objętość. Śliwki umyj przekrój na połówki,usuń pestki.Składniki na kruszonkę połącz za pomocą blendera. Możesz zrobić to ręcznie,osobiście wolę malakser,zimne masło nie ma wtedy styczności z ciepłem rąk.Rozgrzej piekarnik z termoobiegiem do 180 stopni.Ciasto drożdżowe umieść w przygotowanej formie keksówce,śliwki wciśnij w ciasto a wierzch obsyp cynamonową kruszonką. Drożdżówkę piecz przez 30-40 min aż wierzch będzie złocisty.Najlepsza do popołudniowej herbatki :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz