środa, 17 kwietnia 2019

Babka z kawą Inka i kawową polewą



Wielkanoc tuż,tuż. Wiosna wciąż kaprysi, choć to już nie marzec. Piękne, pełna słońca dni przeplatają się z dniami deszczowymi, tak chłodnymi, że zaczęłam cieplej myśleć o zimowej kurtce. Kiedy żyje się w ciągłym pędzie, jak ja, zbliżające święta stają się momentem na złapanie oddechu i odpoczynek. Jeden mazurek, no może jeszcze sernik to górna granica moich przygotowań do świąt.
Mieszkanko czyste, okna błyszczą, bo w jedną ze słonecznych sobót poczułam nagły przypływ energii i wypucowałam je do czysta. 
Czas przedświąteczny wolę poświęcić na bardziej przyjemne czynności. Przejażdżka rowerem, przebieżka, wylegiwanie się na słońcu. Oczywiście tylko przy sprzyjających warunkach atmosferycznych. Gdy wiatr wściekle wieje szczerze polecam ciepłą kołderkę, lampkę wina i jakiś przyjemny film. Ja wybrałam rower i owszem skończyłam pod kołdrą ale z arsenałem leków.
Jak już człowiek tak poleży chwilę pod kołdrą, to nachodzi go ochota na coś dobrego. Ja właśnie należę do takich człowieków. W takich chwilach doceniam szybkość, z jaką można upiec babkę. Łączymy kilka prostych składników i ciach do pieca. Chwilkę później możemy już kroić i zajadać jeszcze ciepłą do herbaty.
Do babki, którą dziś Wam proponuję dodałam kawę Inka. Wierzch oblałam polewą z białej czekolady i kawy. Gwarantuję, że smakuje zarówno do kawy, jak i do herbaty.






na babkę:

150 g miękkiego  masła
100 g cukru
200 g mąki pszennej
3  jajka
50 ml wody gazowanej
4 łyżki kawy Inka
1 łyżeczka proszku do pieczenia

na polewę:

80 g białej czekolady
1 łyżeczka oleju rzepakowego
1 łyżka kawy rozpuszczalnej



Przygotuj formę na babkę z kominkiem (u mnie średnica 15 cm). Dno oraz boki posmaruj masłem i wysyp bułka tartą. Dzięki temu łatwiej wyjmiesz upieczoną babkę z foremki. Piekarnik nagrzej do 160 stopni.
Oddziel białka od żółtek. Białka ubij na sztywną pianę ze szczyptą soli. Miękkie masło utrzyj z cukrem za pomocą miksera. Dodawaj po jednym żółtku, nie przerywając ucierania. Mąkę połącz z proszkiem do pieczenia i kawą Inką i dodawaj partiami do masy maślanej wraz z wodą gazowaną. Na koniec dodaj do masy ubite białka i delikatnie wymieszaj ciasto.
Ciasto przełóż do foremki, wyrównaj wierzch i wstaw do nagrzanego piekarnika. Piecz ok. 45 minut do tzw. suchego patyczka. Gotową babkę wystudź i przełóż na paterę lub talerz.
Białą czekoladę połam na kosteczki, dodaj do niej kawę rozpuszczalną oraz olej i rozpuść w kąpieli wodnej. Dokładnie wymieszaj i gotową polewą oblej wierzch oraz boki babki.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz