czwartek, 8 listopada 2018

Baby dutch, pieczony naleśnik z jabłkiem i śliwką



Menu śniadaniowe w moim domu zmienia się wraz z porami roku. Jesienią śniadania nabierają rumieńców. Pieczona owsianka, pudding z malinami i czekoladą, baby dutch to prawdziwie jesienny comfort food. Gdy poranki wstają chłodne i ponure, nic tak nie wpływa na dobry nastrój z rana, jak ciepło rozgrzanego piekarnika i wydobywające się z niego zapachy.
Przypominają mi się czasy, gdy byłam małym dzieckiem. Listopadowe wiatry i ulewy hulały za oknem, szarpiąc bezlitośnie gałęziami jabłonki. Porywały dymy z kominów i robiły bałagan na podwórku. Za to u babci w kuchni było przytulnie i ciepło. Nagrzany piec kaflowy wabił i kusił, aby przysiąść przy nim na chwileczkę. W imbryku czekała zaparzona herbata, a w całym domu pachniało drożdżowym ze śliwkami. Taki chwile zapadają głęboko w mojej pamięci. Na tyle głęboko, że gdy nagrzewam mój własny substytut pieca kaflowego, a w kuchni unoszą się boskie aromaty, czuję się znów jak dziecko, przy tym piecu kaflowym,ze szklanicą herbaty z cytryną i słusznej wielkości kawałkiem drożdżówki.
Baby dutch podbił internet i serca blogerek kulinarnych. Prosty, łatwy w przygotowaniu i bardzo fotogeniczny. Zaciekawił mnie na tyle, że ja również postanowiłam go przygotować.
Postawiłam na prostotę, dodałam do niego jesienne owoce: jabłka i śliwki. Do tego odrobina cukru pudru na wierzchu i voila, przepis na pyszne, jesienne śniadanie gotowy.





składniki:

2 wiejskie jajka
1/2 szklanki mąki pszennej
1/3 szklanki mleka
1 łyżka cukru trzcinowego
szczypta soli
1/3 łyżeczki mielonego cynamonu
1 małe jabłko
2 śliwki

ponadto:

masło do nasmarowania patelni
cukier puder do oprószenia naleśnika





Piekarnik z termoobiegiem nagrzej do 200 stopni. Wstaw do niego żeliwną patelnię o średnicy 20 cm i nagrzewaj przez 15 minut.
Jajka wbij do miski, roztrzep ręczną trzepaczką. Do jajek wlej mleko, wymieszaj z jajkami, a następnie dodaj cukier trzcinowy, mąkę, cynamon oraz sól. Dokładnie wymieszaj wszystkie składniki.
Jabłko umyj, pokrój na ćwiartki, usuń gniazda nasienne, a następnie pokrój na mniejsze plastry. Śliwki opłucz, usuń pestki i pokrój na grube plasterki.
Wyjmij nagrzaną patelnię, dno i boki dokładnie posmaruj masłem. Na natłuszczoną patelnię wylej masę naleśnikową. Na masie ułóż kawałki jabłka i śliwki. Wstaw patelnię do piekarnika i piecz przez 20 minut.
Gotowy naleśnik lekko przestudź i podawaj z cukrem pudrem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz