piątek, 20 lipca 2018

Szpinakowe pancakes z jeżynami i sosem czekoladowym



Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Wszyscy to wiemy, śniadanie musi być treściwe i dać energię, abyśmy mogli z werwą stawić czoło temu, co nam przynosi nowy dzień.
Ja przykładam do tego posiłku bardzo dużą wagę. Moje śniadanie musi przede wszystkim wyglądać tak, abym czym prędzej chciała zanurzyć w nim swoje ząbki :).
Śniadania jadam dość późno, bo w okolicach 11. Dla niektórych to opcja nie do przyjęcia, bo już o 7 rano kiszki potrafią wygrywać dziarskiego marsza i przypominać, że czym prędzej trzeba coś wrzucić na ruszt. Ja również zaliczałam te szeregi ale zmiana nawyków żywieniowych, lektura kilku ciekawych publikacji sprawiła,że postanowiłam nieco później uruchamiać mój system trawienny.
I tu czas na małą dygresję, bo to co ja jadam na śniadania może niektórych z Was zaskoczyć :D.
Oczywiście w wersji classic zjadam twarożek z owocami, smoothie, jajecznicę, czy chociażby pankejki, którym za chwilę poświęcę więcej uwagi. Oprócz tradycyjnych pozycji śniadaniowych lubię czasem zjeść tatara, albo sushi, albo ciasto lub tort, które potrafią mnie mamić kiedy otwieram lodówkę. Dla ciekawskich, mój układ trawienny działa bez zarzutu, jestem pełna energii, powiem więcej, mam jej w nadmiarze. 
Skupmy się na pankejkach, pysznych placuszkach serwowanych ze świeżymi owocami i polanych czymś cudownie słodkim. W tym wypadku specjalnie się nie wyłamuję: syrop klonowy, domowy sos czekoladowy i bita śmietana w zupełności mi wystarczą.
Przejdźmy jednak do sedna, czyli do pankejków. Mam dziś dla Was przepis na ich zieloną wersję ze szpinakiem. Ci z Was, którzy mnie znają lub czytają regularnie, wiedzą, że uwielbiam te zielone liście. Ciasta, muffinki ,smoothies, sałatki, szpinak pasuje do wszystkiego. Szpinakowe pancakes są delikatne i puszyste, nie będę oszukiwać, rozpływają się w ustach. Dodatek jeżyn i sosu czekoladowego to kropka nad i. Przepis na te wspaniałości znajdziecie poniżej, zapraszam :)




na pankejki:

1 szkl. świeżego szpinaku
1 jajko
1 szkl. jogurtu greckiego
1 szkl. mąki pszennej
1 łyżka cukru trzcinowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta sody oczyszczonej

na sos czekoladowy:

30 g czekolady deserowej
30 ml słodkiej śmietanki 30%
2 łyżki miodu

ponadto:

100 g jeżyn
2-3 łyżki oleju rzepakowego



Przygotuj dużą miskę, wbij do niej jajko i dodaj wszystkie składniki na pancakes. Zmiksuj blenderem na gładką masę i odstaw na 15 minut. Rozgrzej na patelni olej, nakładaj łyżką porcje ciasta i smaż na złoty kolor z obu stron. Z podanej porcji otrzymałam 15 małym pankejków.
Przygotuj sos czekoladowy. Do garnuszka wlej śmietankę i miód, lekko podgrzej i zestaw z ognia. Dodaj czekoladę połamaną na kawałki, odczekaj chwilę i dokładnie wymieszaj.
Podawaj pancakes polane sosem czekoladowym z jeżynami.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz