wtorek, 16 czerwca 2015

Ice cream o'clock- proste lody truskawkowe





Później, to ostatnio moje ulubione słowo. Nie wiem jak to się stało, że nagle straciłam kontrolę nad swoim czasem. Ja, osoba zorganizowana i sprytna, świetnie dzieląca obowiązki domowe ,pracę  oraz przyjemności stałam się czasowym bałaganiarzem. Czas ewidentnie płatał mi ostatnio figle, bo płynął zbyt szybko. Moje zorganizowanie wzięło sobie ode mnie urlop, zostawiając mnie na pożarcie natłokowi obowiązków. Fakt faktem ostatnio moje życie nabrało tempa ale żeby doba była za krótka??? Przez to słowo 'później' na stałe zagościło  w moim codziennym  życiu. Na coś brakło mi czasu??? Nic się nie dzieje, zrobię to później. Później jest dobry słowem,bo nie odnosi się do konkretnego czasu w przyszłości. Można go używać do woli. Jednak nie byłabym sobą gdybym w końcu nie uderzyła ręką w stół i nie powiedziała: Dość!!! Za dużo zaniedbanych rzeczy, trzeba wziąć się w garść i przywrócić moje życie na jego poprzednie tory. O nie,nie, to wcale nie jest łatwe. Jest to proces powolny i długotrwały ale podjęłam wyzwanie i systematycznie nadrabiam życiowe zaległości. Tak oto dotarłam do mojego kochanego five o'clock , które znów się zakurzyło.
Przyznaję też,że ostatnie upały a było wierzcie mi gorąco, spowodowały,że omijałam kuchnię szerokim łukiem. Nasze rodzinne deserowe menu zdominowały lody, zarówno te kupne jak i domowe. Dziś chciałam się z wami podzielić przepisem na najprostsze na świecie lody,na zrobienie których potrzebujecie tylko trzech składników. Lody smakują fenomenalnie zarówno w rożku jak i wyjadane łyżką bezpośrednio z pudełka.
Przepis dodaję do Akcji lodowej 2015.





lody truskawkowe:

1 puszka mleka skondensowanego słodzonego (ok 530 g)
500 g jogurtu naturalnego (użyłam jogurtu greckiego)
500 g truskawek







Wykonanie jest bajecznie proste. Truskawki opłucz i usuń z nich szypułki, a następnie wrzuć je do blendera i zmiksuj na puree. Przetrzyj truskawki przez gęste sitko aby pozbawić je pestek. Możesz pominąć ten krok ale pamiętaj,że pestki będą później chrupać.
Mleko skondensowane wymieszaj w misce z jogurtem naturalnym za pomocą trzepaczki. Dodaj puree z truskawek, dokładnie wymieszaj. Gotową masę przelej do pudełka o pojemności 1 l i wstaw do zamrażarki. Co godzinę mieszaj masę aby mroziła się równomiernie. Lody potrzebują 6-8 godzin do całkowitego zastygnięcia. Przed podaniem wyciąg lody i wstaw je na około kwadrans do lodówki, ułatwi Ci to nabieranie porcji.






Akcja lodowa 2015




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz