czwartek, 27 lutego 2014

Ostatni czwartek karnawału,a więc pączkujemy


Każdy z nas zna Tłusty Czwartek,jest to święto w które każdy z nas luzuje pasek w spodniach/spódnicy i udaje się uciechom smażonych smakołyków.Świętuję i ja,dla mnie jest to jedyny dzień w roku gdy jem pączusie,ot  po prostu nie jestem ich fanką a może jestem ale tylko w Tłusty Czwartek.
Moim słodziakom przygotowałam amerykańskie doughnuts albo nasze pączki z dziurką,w końcu oszczędziłam im kąpieli w słodkim lukrze.Także brzuchy w górę, wałki w dłoń i szorujemy do kuchni smażyć pączki.




składniki:

2 1/2 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki drobnego cukru
1 szklanka mleka
1 jajko
1 łyżka masła
szczypta soli
1/2 opakowania drożdży instant
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego


ponadto:

cukier puder do oprószenia
olej do głębokiego smażenia



Uwielbiam ułatwiać sobie życie i nie będę was oszukiwać,ciasto wyrobiłam w maszynce do chleba.Jeżeli jednak nie posiadacie takowej możecie to zrobić za pomocą miksera.Mąkę,cukier,drożdże,sól oraz ekstrakt umieść w misce.Mleko podgrzej z masłem,wlej cienką strużką do miski i za pomocą miksera w końcówkami w kształcie haka wyrób gładkie ciasto.Odstaw w ciepłe miejsce przynajmniej na 2 godziny tak aby podwoiło swoją objętość.Po tym czasie wyłóż ciasto na stolnicę oprószoną mąką,rozwałkuj na grubość ok. 1 cm.Za pomocą okrągłej foremki lub szklanki (ja użyłam metalowego shakera)  wykrawaj pączki,małym kieliszkiem wytnij dziurki.Pączusie pozostaw jeszcze na 30 min aby spokojnie sobie podrosły.Smaż na rozgrzanym oleju na rumiano z obu stron.Pamiętaj aby olej nie był zbyt gorący,ponieważ pączki spalą się z wierzchu a w środku wciąż będą surowe.Gotowe pączki układaj na ręczniku papierowym,aby odsączyć z nich nadmiar tłuszczu.Przestudzone pączuszki posyp hojnie cukrem pudrem,poluzuj pasek i zjedz tyle,ile uważasz za słuszne :)









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz