sobota, 29 kwietnia 2017

Proste lody z bananów i czekolady




Gdy byłam małym dzieckiem lody były prawdziwym rarytasem. W czasie gdy na półkach sklepowych brakowało dosłownie wszystkiego, możliwość zjedzenia śmietankowego bambino na patyku lub orzechowych lodów w kostce graniczyło z cudem. Mój dziadek co jakiś czas przynosił lody do domu. To były jedne z najwspanialszych momentów mojego dziecięcego jestestwa. Później popularność zyskały lody z maszyny. Często w niedzielne popołudnie mama przywoziła je w słoiku i nakładała porcje do wafelkowych rożków. Mmmmm, to było pyszne.
A dziś??? Dziś możemy wybierać, przebierać, a wybór smaków może przyprawić o zawrót głowy. Ja jestem wybrednym lodożercą. Nie wszystkie lody mi smakują, mam swoje ulubione marki, których kurczowo się trzymam, przeskakując od czasu do czasu z jednych połączeń smakowych na inne.
Lubię też lody kręcone przez małe manufaktury, bo smakują jak domowe. No własnie, domowe lody. Długo nie wahałam się zanim ukręciłam swoje pierwsze. Byłam pewna,że po prostu mi się nie uda i wyjdzie niesmaczna breja. Chęć komponowania własnych smaków była jednak na tyle silna, że w końcu się przełamałam i zaczęłam własną produkcję. Doskonale pamiętam swoje pierwsze lody, pyszne, truskawkowe. Od tamtej pory sezon lodowy trwa u mnie cały rok.
Uwielbiam zarówno te robione na tradycyjnym kremie angielskim, poprzez jogurtowe a także te, których bazą są mrożone banany. Dziś podzielę się z Wami przepisem na te ostatnie. Proste, 3 składnikowe lody, których bazą są mrożone banany. Nie trzeba tu długo gdybać: banany i czekolada to połączenie, które nie może się nie udać.
Jeśli szukacie lodowych inspiracji książka Jolanty Naklickiej-Kleser dostarczy ich Wam całe mnóstwo.
Przepis dołączam do durszlakowej akcji: "Zdrovo, Domovo, Lodovo".








składniki:


4 duże banany
50 g czekolady deserowej
20 g czekolady mlecznej
1 łyżka kakao






Wykonanie jest bajecznie łatwe. Banany obierz, pokrój na plasterki, przełóż do plastikowego pojemnika i wstaw do zamrażarki na co najmniej godzinę. Po tym czasie zamrożone plasterki bananów przełóż do blendera kielichowego. Dodaj połamaną na kostki czekoladę i kakao. Zmiksuj na najwyższych obrotach aż masa będzie jednolita. Masę przełóż do plastikowego pojemnika o pojemności 1 litra i wstaw do zamrażarki na kolejną godzinę. Po tym czasie lody są gotowe.





3 komentarze:

  1. Pycha!
    Czego chcieć więcej...?
    Mi też Dziadek kupował lody, w budce pod domem. Niebieskie, smerfowe :) Nie mam pojęcia, czym tak naprawdę smakowały, ale gdy budkę zamknięto, nigdy już takich nie jadłam...

    OdpowiedzUsuń
  2. Lody pyszne ale zdjęcia podobaja mi sie jeszcze bardziej :-)

    OdpowiedzUsuń