czwartek, 5 stycznia 2017

Babeczki Winter Wonderland




Przyszła zima, hm... Ameryki nie odkryłam, w końcu mamy styczeń. Jednak ostatnie kilka lat, kiedy to zimę można było obserwować tylko na widokówkach oraz w miarę ciepły grudzień, jej nadejście jest dla mnie zaskoczeniem. Z jednej strony wyniosłabym się w tropiki i przeczekała okres zakładania grubej kurtki i ciężkich butów, wszędobylskiego błota i ton piasku wnoszonych do domu pod butami, o skrobaniu samochodowych szyb nawet nie wspomnę. Z drugiej jednak, gdy zaczyna padać śnieg, czuję się jakbym trafiła do baśniowej krainy. Delikatne, białe płatki wirujące w powietrzu budzą mój niemy zachwyt. Mogłabym się wpatrywać godzinami w ten spektakl i nigdy by mi się on nie znudził. Powolutku wracam do zdrowia, po chorobie,która rozłożyła mnie na łopatki, skutecznie przykuwając do łóżka na dobry tydzień. Choć nie znoszę chorowania to ma to swoje plusy w możliwości nadrobieniu zaległości filmowych i książkowych. Tym razem były to zaległości serialowe i dzięki chorobie skończyłam oglądać Supernatural, moi drodzy 12 sezonów serialu o łowcach to nie byle co ;) Anioły, demony, lewiatany, czuję się specem od spraw nadprzyrodzonych. Choć choróbsko jeszcze całkiem mnie nie opuściło zaczynam odczuwać już skutki zbyt długiego przebywania w domu. A mianowicie zaczyna mnie nosić. Brak aktywności fizycznej w moim przypadku grozi gromadzeniem zbyt dużych pokładów energii. Póki co znajduje ona ujście tylko w kuchni, bo zarówno rower jak i jazda konna pozostają w sferze marzeń. Po cichutku liczę,że zima szybko odpuści a Was zapraszam na babeczki, które swoim wyglądem idealnie wpasują się w zimowy klimat. Winter Wonderland czyli Zimowa Kraina to było moje pierwsze skojarzenie kiedy zobaczyłam efekt końcowy, stąd nazwa.
Przepis dołączam do akcji Wypieczone Święta- Boże Narodzenie 2016.






składniki:

160 g rozpuszczonego masła
2 jajka
1/2 szklanki cukru
2 małe marchewki starte na wiórka
2 plastry ananasa+ 4 łyżki soku ananasowego
1/2 szklanki siekanych orzechów włoskich
2/3 szklanki mąki orkiszowej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/3 łyżeczki sody
1/3 łyżeczki gałki muszkatołowej

ponadto:

250 ml słodkiej śmietanki 30%
3 łyżki cukru pudru
mini figurki jelonków i choinek


Przygotuj foremkę na muffinki, wyłóż ją papilotkami. Możesz też użyć papilotek wolno stojących, wtedy będziesz potrzebować ok. 8 sztuk. Piekarnik rozgrzej do 170 stopni.
W misce utrzyj rozpuszczone masło z cukrem, dodaj jajka i utrzyj dokładnie. Dodaj kolejno marchew, ananasa, sok, orzechy, mąkę orkiszową, proszek do pieczenia i przyprawy korzenne. zmiksuj dokładnie. Nakładaj masę do papilotek do 3/4 wysokości. Wstaw babeczki do piekarnika i piecz przez ok. 30 minut do tzw suchego patyczka. Gotowe babeczki przestudź. Śmietankę ubij na sztywno z cukrem pudrem. Gotową śmietanką udekoruj babeczki, na chmurce bitej smietanki ustaw zimowe figurki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz