niedziela, 29 maja 2016

Muffinki na Dzień dziecka- Polar bear paw cupcakes




 Wszystkie dzieci nasze są, Kasia, Michael, Małgosia, John... Już w najbliższą środę będzie święto wszystkich dzieci. Warto mieć więc w zanadrzu pomysł na coś słodkiego, co zaskoczy naszych milusińskich. Gdy zobaczyłam na Pinterest zdjęcie babeczek, łapek misia polarnego wiedziałam,że muszę je zrobić. Muffinki to jeden z tych wypieków, które zawsze się udają. Dekorowanie babeczek nie sprawi wam kłopotu. Myślę,że zamiast kupować ciasteczka śmiało możecie przygotować takie muffinki w domu.
Pamiętam, z czasów mojej wczesnej młodości, dzień sportu organizowany rok rocznie w naszej szkole z okazji Dnia Dziecka. Wcześnie rano zbieraliśmy się w szkole aby brać udział w konkurencjach grupowych i indywidualnych. Była pyszna oranżada, wata cukrowa i słodycze. Pamiętam swoją dumę,gdy wygrałam konkurs biegu z woreczkiem gimnastycznym na głowie. Nagrodą był długopis z trzema kolorami i gdy go odbierałam byłam najszczęśliwsza na świecie. W domu nie było prezentów tylko lody i jeszcze więcej oranżady :) I wiecie co??? To były najlepsze Dni Dziecka jakie pamiętam. A teraz, dzieci mają listy prezentów, które chciałyby w swoje święto dostać. Ja jako rodzic świadomy i rozsądny, staram się aby ten dzień był wyjątkowy ale nie musi to wiązać się z mega wydatkami na super drogie prezenty. Uważam,że lepiej spędzić z dziećmi czas, zrobić coś szalonego i zjeść coś pysznego. A co wy zaplanowaliście dla swoich pociech???










babeczki:

100 g masła
2 jajka
1/3 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia
50 ml jogurtu naturalnego

krem:

1 torebka budyniu śmietankowego (na 0,5 l mleka)
300 ml mleka
100 g mascarpone
1/3 szklanki cukru pudru

dekoracja:

orzeszki w czekoladzie ( np M&M's)
okrągłe ciasteczka oblane czekoladą (użyłam delicji)
wiórki kokosowe



Przygotuj babeczki: masło rozpuść, lekko przestudź i przelej do dużej miski. Wbij jajka, dodaj jogurt naturalny i za pomocą trzepaczki dokładnie wymieszaj. Teraz partiami dodawaj sypkie składniki, sukcesywnie mieszając. Gotowym ciastem napełnij 10 papilotek na wysokość 3/4. Wstaw do nagrzanego do 160 stopni piekarnika i piecz 20-25 minut do suchego patyczka. Gotowe babeczki przestudź.
Budyń ugotuj zgodnie z instrukcją na opakowaniu na 300 ml mleka, gotowy budyń wystudź. Zimny budyń zmiksuj z mascarpone i cukrem pudrem.
Posmaruj kremem każdą z babeczek ( około łyżki na babeczkę). Z delicji wykrój kółeczka z galaretką. Wierzch każdej babeczki posyp wiórkami kokosowymi, na środku układaj ciasteczko oraz po 3 sztuki orzeszków. Babeczki przechowuj w lodówce.

2 komentarze: