niedziela, 15 lutego 2015

Aksamitnie kremowy sernik na spodzie marchewkowym






Jest kilka czynników,które potrafią mnie wprowadzić w dobry nastrój od samego rana. Oczywiście w zależności od mojego samopoczucia i sytuacji mogą to być diametralnie różne rzeczy. Dziś, z racji tego,że jest niedziela,a właściwie niedzielne przedpołudnie, słońce radośnie zagląda przez kuchenne okno czuję się cudownie. Nigdzie nie muszę się spieszyć, leniwie sączę owocową herbatę radośnie trwoniąc czas z laptopem. Jeszcze przyjemniejsza jest myśl,że w kuchni czeka na mnie sernik i to nie byle jaki. Czasem przekonuję się,że warto próbować;ja zagorzała przeciwniczka serników na cieście postanowiłam nieco nagiąć moje zasady i upiekłam sernik na spodzie.Spód jest bezglutenowy,jest to ciasto marchewkowe z orzechami włoskimi i mąką gryczaną. Spód i sernik doskonale się uzupełniają, sernik jest delikatny i kremowy, spód wyrazisty z chrupiącymi kawałkami orzechów.
Jeszcze wczoraj z trwogą myślałam o zbliżającym się poniedziałku i końcu ferii.Dziś nad porcją sernika pomyślałam,że nie taki diabeł straszny :) 
W takie dni jak dziś, przyszłość rysuje się w świetlanych barwach a słońce przynosi obietnicę wiosny. Wiem, wiem, fantazjuję bo przecież luty nie wypuścił nas jeszcze ze swoich szponów. Faktem jest jednak,że wiosna zbliża się do nas wielkimi krokami. Przyjdzie ze śpiewem skowronków i pączkami pierwiosnków.Czekam na to z utęsknieniem,mam nadzieję,że i wy czekacie :)
A póki co wracam do niedzielnego lenistwa i czekam na pociąg do stacji 'popołudniowy deser'.





spód marchewkowy:

80 g rozpuszczonego masła
1 jajko
1/3 szklanki cukru
1 mała marchewka starta na wiórka
1/2 szklanki siekanych orzechów włoskich
1/2 szklanki mąki gryczanej
1/3 łyżeczki sody
1/3 łyżeczki gałki muszkatołowej



masa serowa:


500 g serka waniliowego na sernik
5 jajek
3/4 szklanki cukru
100 g rozpuszczonego masła
4 łyżki śmietanki 30%
1 łyżka ekstraktu waniliowego
2 łyżki skrobi ziemniaczanej




Przygotuj tortownicę o średnicy 20-22 cm, dno i boki wyłóż papierem do pieczenia. Piekarnik z termoobiegiem nagrzej do 160 stopni.Przygotuj ciasto marchewkowe: w misce utrzyj rozpuszczone masło z cukrem,dodaj jajko i utrzyj dokładnie.Dodaj kolejno marchew, orzechy, mąkę gryczaną,proszek do pieczenia i gałkę muszkatołową,zmiksuj dokładnie.Gotową masę wyłóż do tortownicy,wstaw do piekarnika i piecz przez ok.30 minut do suchego patyczka.Gotowe ciasto lekko przestudź.W czasie gdy ciasto marchewkowe stygnie przygotuj masę serową.Jajka ubij na puch z cukrem,dodaj ser,ekstrakt waniliowy,skrobię oraz masło,krótko zmiksuj.Masę serową wylej na spód marchewkowy. Temperaturę w piekarniku ustaw na 150 stopni,wstaw ciasto i piecz przez godzinę.Po tym czasie wyłącz piekarnik i wystudź ciasto bez uchylania drzwiczek.Gotowy sernik wyłóż na paterę i oprósz cukrem pudrem.






3 komentarze:

  1. Łał, takiego sernika jeszcze nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo oryginalne połączenie, musi być smakowite (: Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń